۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه


نشریه المنار: سعودی ها در حال معامله با اسراییل و آمریکا بر سر منافع ملت فلسطین هستند
1389/04/13

نشریه فلسطینی المنار چاپ بیت المقدس در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا از اجرایی شدن طرحی آمریکایی- صهیونیستی و عربستانی در فلسطین خبرداد که هرگز در خدمت به منافع ملت فلسطین نیست.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این نشریه فلسطینی افزود: موضوع مذاکرات غیر مستقیم از سوی اسراییلی ها منتفی است و آنها سعی دارند از طریق صحبت در این خصوص زمان بیشتری را برای یهودی کردن قدس به طور کامل و بوجود آوردن ترتیبات امنیتی خطرناک در سرزمین فلسطین به سود رژیم تل آویو خریداری نمایند. المنار این ترتیبات امنیتی خطرناک را متوجه شهر قدس دانست و ادامه داد: هم اینک اسراییل سرگرم رایزنی با دولت آمریکاست تا کاخ سفید با اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت این طرح را اخذ نماید.

این روزنامه نوشت: این طرح هرگز به نفع ملت فلسطین نیست و این به معنای آن است که انفجار بزرگی درفلسطین رخ خواهد داد.

برپایه این گزارش، طرح رژیم اسراییل، عربستان سعودی و سایر کشورهای موسوم به میانه روها در خاورمیانه را واداشته است تا از آمریکا بخواهند طرح جدید و واضحی را برای تحقق صلح خاورمیانه در همه زمینه ها ارائه دهد.

در همین رابطه منابع آگاه گفته اند که عربستان سعودی به آمریکا فشار وارد می کند تا این کشور طرح جدیدی را درباره صلح خاورمیانه ارائه نماید که برخی از بندهای طرح صلح عربی نیز در ان یاد شده باشد. این منابع فاش کرده اند که " سعودی ها به دولت اوباما وعده داده اند در صورت پذیرش پیشنهاد ریاض و جلب موافقت اسراییل با این پیشنهاد آنها نیز از همه توان خود برای جلب رضایت کشورهای عربی برای نشان دادن حسن نیت خود به تل اویو استفاده نمایند.

برپایه این گزارش سعودی ها گفته اند که آمریکا اختیار تام دارد تا هرگونه دخل و تصرفی که بخواهد در طرح صلح عربی(پیشنهادی آل سعود در سال 2002) انجام دهد.گفتنی است ملک عبدالله شاه عربستان هفته گذشته در کاخ سفید میهمان باراک اوباما بود و در باره بسیاری از مسایل ازجمله روند سازش در خاورمیانه و وضعیت جبهه مقاومت در این منطقه به بحث و تبادل نظر با رییس جمهور آمریکا پرداخت.