۱۳۹۰ تیر ۳۰, پنجشنبه

حمله پلیس دریایی رژیم صهیونیستی به قایق همبستگی آمیز "اولیوا"

[ 20/07/2011 - 04:00 ب.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه قایق همبستگی آمیز "الیوا" را بر روی آب های منطقه ای باریکه غزه مورد حمله قرار داده و خسارت هایی به آن وارد کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی منابع در پلیس دریایی رژیم صهیونیستی، قایق های جنگی رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به قایق "اولیوا" که تعدادی از فعالان صلح بین المللی در داخل آن حضور داشتند، بادبان آنرا شکسته و در داخل آب به آن حمله ور شدند.

در نتیجه این اقدام عناصر پلیس دریایی دولت عبری، فعالان صلح بین المللی سوار بر قایق متعلق به یکی از ماهیگران فلسطینی به سواحل غزه بازگشتند و قایق اولیوا نیز به واسطه یک قایق دیگر به ساحل انتقال یافت.

این قایق از چند هفته پیش سفر دریایی خود را به منظور حمایت از ماهیگیران فلسطینی و ثبت تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق آنها آغاز کرده بود.

گفتنی است که ماهیگیران فلسطینی برای به دست آوردن رزق و روزی خود و خانواده شان از راه دریا با مشکلات و موانع زیادی مواجه هستند و قایق های جنگی رژیم صهیونیستی هر از چند گاهی با حمله به آنها، اقدام به تیراندازی به سوی این افراد می کنند که در نتیجه آن تاکنون تعداد زیادی از ماهیگیران فلسطینی زخمی و یا شهید شده اند و شمار دیگری نیز بازداشت و پس از مدتی شکنجه و بازجویی آزاد شده اند.