۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

رونمایی شد

1389/01/10

جوانان فلسطینی از آماده کردن بزرگترین چفیه فلسطینی به مناسبت فرارسیدن روز زمین خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) این چفیه فلسطینی که قراراست در کتاب رکوردها ( گینس ) ثبت شود ، حدود 500 متر طول و 5 متر عرض دارد و در نوع خود در جهان بی مانند است."عمرناصر" رئیس انجمن دوستان فلسطین که طراح این چفیه است ، دراین باره گفت که این طرح به منظور تبلور چفیه فلسطین به عنوان سمبل فرهنگ و میراث و مبارزه ملت فلسیطن ارائه شده است

.

1388/11/20 18:27*آرشیو*

بافت بزرگترين چفيه جهان در فلسطين
يك گروه متشكل از فلسطينيان و افراد خارجي موسوم به " جامعه دوستان فلسطين " كار بافت بزرگترين چفيه جهان را آغاز كردند.







به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ و به نقل از خبرگزاري فلسطين، جامعه دوستان فلسطين امروز سه شنبه، اعلام كردند بافت بزرگترين چفيه جهان را آغاز كرده اند و قرار است اين چفيه روز 30 مارس، روز زمين، رونمايي شده و در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برسد.
براساس اين گزارش، در بافت اين چفيه كه به ابعاد 500 در 5 متر، 50 داوطلب فلسطين و خارجي مشاركت خواهند كرد و طي ماه هاي فوريه و مارس مشغول بافت اين چفيه خواهند بود.
بنابراين گزارش، در روز 30 مارس، روز زمين، اين گروه چفيه بافت شده را بر روي بزرگترين ديوار حائل جهان در نزديكي رام الله به نمايش خواهند گذاشت، سپس اين چفيه براي نمايش در سراسر جهان به كشورهاي مخلتف برده خواهد شد و سفر خود را ابتدا از چند اردوگاه و مراكز جمعيتي فلسطين آغاز خواهد كرد.
گفتني است، عمر ناصر، رئيس جامعه دوستان فلسطين گفت: اين كار تلاشي براي گراميداشت نهضت هاي آزادي بخش فلسطين است و چفيه نماد( سمبل ) ملت فلسطين است./ط