۱۳۸۷ مهر ۲۰, شنبه

:"بهترین روش برای حل مسئله اسراییل و فلسطین برانداختن دولت اسراییل است


پرفروشترین کتاب در هفته های اخیر در اسراییل چنین عنوانی دارد : مردم یهود کجا و کی اختراع شدند.
نویسنده کتاب که استاد تاریخ دانشگاه تل آویو است در آن مدعی است :"بهترین روش برای حل مسئله اسراییل و فلسطین برانداختن دولت اسراییل است".
ترجمه این کتاب به زبان فرانسه که انتشار آن ماه گذشته میلادی آغاز شد تا کنون سه بار تجدید چاپ شه است من بیش از این شرح نمیدهم مقاله را بخوانید !
Israeli best seller breaks national taboo :: Idea of a Jewish people invented, says historian ::

Dr. Sand argues that the idea of a Jewish nation – whose need for a safe haven was originally used to justify the founding of the state of Israel – is a myth invented little more than a century ago.
An expert on European history at Tel Aviv University, Dr. Sand drew on extensive historical and archaeological research to support not only this claim but several more – all equally controversial.
In addition, he argues that the Jews were never exiled from the Holy Land, that most of today’s Jews have no historical connection to the land called Israel and that the only political solution to the country’s conflict with the Palestinians is to abolish the Jewish state.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

فقط مسلمونيکه علاقه به فرقه گرايي داشته باشه ممکنه بقيه رو مسلمون ندونه ولي به طور کلي کسانيکه نماز ميخونند و زکات ميدن مسلمونن مگه اينکه خودشون خلاف اينو بگن و در دين طعنه بزنند در ضمن به کسانيکه بهم سلام ميکنن هم نميتونم بگم نيستن مگه دليل متقن و واضحي داشته باشم و در اين دنيا آدمهاي زيادي بهم لام ميکنند که حتي نميشناسمشون و حتي لفظ عربيشو ميگن و به رهنگ اسلام و ثرآن هم آشنا هستند و با ريالرآن مشکل ندارند چطور مسلمون ندونمشون. بايد يه و باقرآن مشکل ندارن چطور با اونهاييکه به تثليث اعتقاد دارن و معتقذند خدا در ×در ×سر و روح القدس متجلي ميشه و اينکه اين از رموز الهي است بتونم به تفاهم برسم اما با يه عده که دست رو دست به نماز مي ايستن نتونم؟! چطور بگم نماز اينها باطله ؟! اونوقت اون مشرکهايي رو ب÷ذيرم که اصلا نماز نميخونن
قبول کنم چطور با کساييکه اسلحه ميبندند تا به همسايگي ×در و مادرم بيان بخندم و درکشون کنم اما عربها رو چون نميشه تحملشون کرد يا صرفا با فرس مشکل دارن درک نکنم
چطور درک کنم که براي نون شبش يکي بياد دوستهاي منو بمبارون کنه اما درک نکنم که يکي ديگه به اين خاطر که من ميگم ×يشينيانش به حضرت علي ×شت کردن و حالا من باهاش مشکل دارم چون نمازش رو به دلايل متعدد قبول ندارم اونم به اين خاطر منو تکفير ميکنه چون من راهمو ازش بريدم اينو درک نکنم
خودمون يه ×ا عرب داريم ميشيم با اين طرز فکر آيا ما از اعراب عاثلتريم خوب درکشون کنيم ما کوتاه بيايم بخشش از بزرگترهاست(اشخاص متشخصتر) آخه با عربها مسئله 1400 سال قبل رو تصفيه ميکنيم ولي با آمريکاييها مسئله همين حالا رو نميکنيم؟؟؟؟ ميدوني چيه ، ما از جهاد و جنگ ميترسيم و به زمين سفت چسبيديم و حقمونم هست که اشغال بشيم
دينمونم بازي شده چون با اعراب رودر رو نخوايم شد با اونا تصفيه ميکنيم ولي با آمريکاييها و غربيها براي تصفيه بايد روبرو شد ×س نميکنيم آخه زندگيمون ميره مالمون ميره اينه که ميگيم بقيه مسلمون نيستن و مسلمون زاده ها مسلمون نيستن و اين يه استراتژي فراره

ناشناس گفت...

من نمي دونم اين سوء تفاهم از کجا برات پيدا شده ما چه مشکلي با عربا داريم؟ فلسطينيايي که داريم براشون اين همه جون مي کنيم عرب نيستن؟ يه فلسطيني اگه تو روي من واي سه بهم فحش بده و به هر چيزي که مي خواد متهمم کنه حتي از چشمم هم نمي افته چون پايداري واقعي را تو اين مردم مي بينم و کي گفته ما از جنگيدن مي ترسيم؟ مگه ما نبوديم که 8 سال جنگيديم؟ همون آدمايي که الان مسئوليت اين کشور را دارن مگه تو جبهه ها نبودن؟ مگه سر مردم ما
تو جهل امروز اون روش جنگيدن يعني چشم را بستن و يه ذره فکر نکردن...پيامبر که اومد اول شروع نکرد به جنگيدن...اول تا سالها مردم را بيدار مي کرد، نگو الان مردم بيدارن الان به خاطر همون چيزايي که براي بيداري درست شد اغفال شدن و فريب خوردن، حالا مي خواي بجنگي فقط چون احساسا مي کني وقت جنگه؟
ما با عربا چيزي را تصفيه نمي کنيم، اگه هم کسي چنين چيزي بگه به احتمال زياد به خاطر لجبازي با جمهوري اسلاميه، ولي اينکه مسلمون به دنيا اومدن کسي را نشونه ي برتريش بدوني نژادپرستي محضه، چون همينا 90 درصدشون اگه بنا بر اتفاق تو يه خانواده ي مسيحي به دنيا اومده بودن به همون تثليث که ازش متنفريم معتقد بودن...چطور من مي تونم کسي را به خاطر اينکه خدا مقدر کرده در جاي ديگه به دنيا بياد بر کسي برتري بدم...اسلام ديني نيس که با کسي به دنيا بياد ارزشش را اينقدر پايين نيار اسلام را بايد پذيرفت..ولي کسي را هم نمي گم تکفير کنيم نه قبول دارم حق چنين کاري را نداريم
ولي چيزي که تازه همين امروز درکش کردم اون حرف استادم بود که گفت وقت خوندن قرآن بايد به لحنش توجه کنين، راستي ممنون که اون آيه را برام نوشتي، ولي از لحن اون آيه به هيچ عنوان چيزي که ديشب مي گفتي را برداشت نکردم بيشتر شبيه يه انتقاد تند به گروه خاصي بود

ناشناس گفت...

یه قسمتشم تایپ نشد دوباره تایپ می کنم راجع به جنگ داشتم می گفتم مگه سر مردم ما توی شهراشون و خونه هاشون این همه بمب نریخت؟ کدومشون جاخالی دادن؟
حتی دو یال پیش خوابگاه دخترا آتیش گرفت پسرایی که برا نجاتشون رفتن از نرده ها پریدن تو و رفتن تو آتیش که کسایی که اون تو گیر کرده بودن نجات بدن هم جونشونو خطر کردن هم آبروشونو...حتی هم آینده ی تحصیلیشونو. چطور این مردمو به ترس متهم می کنی؟