۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

انساندوستی دربرابر سر اسقف : تکلیف چیست؟؟؟

Will the Church Act to Save the Children of Gaza This Christmas

By Stuart Littlewood – London

(Open letter to: The Most Rev. and the Rt. Hon. the Archbishop of Canterbury, Spiritual leader of the Anglican Church)

Dear Archbishop,

نامه ای سرگشاده به سر اسقف کانتربری ، رهبر مذهبی کلیسای انگلستان

سر اسقف گرامی

دو سال پیش درهنگام بازگشت از غزه و کرانه باختری، درباره اوضاع وخیم [آنجا] و تبانی دولت انگلستان در محاصره فلج کننده نوشتم، و به نخست وزیر گوردون براون یادآوری نمودم که غزه در ابتدابنابر معاهده در قیمومیت انگلستان گذاشته شده بوده ،که دلیلی است برای ما تا احساس مسئولیت خاصی داشته باشیم.

من به او اصرار کردم :"برو و خودت ببین ، تهی دستی ، اندوه انسانی و تخریبی رو که تو بر این مردم مهربان تحمیل کرده ای . درد را احساس کن و گریه کن."

"آنوقت ما را شگفت زده کن و یک بار کاری شجاعانه انجام بده.این محاصره ظالمانه را بردار. 90 سال خیانت که اینهمهسبب سرافکندگی بریتانیا شده را خاتمه بده "

این قبل از آغاز حمله هوایی دهشتناک دسامبر/ژانویه اسراییل بود ، که در آن حداقل 350 نفر کودک قتل عام و هزاران تن دیگر قطع عضو یا بی خانمان شدند. ساکنان غزه باید در شرایطی زندگی کنند که به عبارت ساده "غیر قابل توصیف "هست
شما میدانید که نوار غزه هنوز همT، روزانه بمباران میشه، ساخت و ساز قول داده شده هنوز آغاز نشده، همه مرزها بسته مانده اند که یک اردوگاه اسرای[ جنگی] وسیع را به وجود آورده، و چپاول ماهیگیران غزه توسط کشتی های جنگی با تفنگهای اتوماتیک اسراییل در آب های غزه همچنان ادامه دارد.
اامروز ناراحت شدم وقتی فهمیدم شکلات ، که تعداد کمی میتوانند آنرا تهیه کنند ولی همه معتقد هستند بسیار خوشمزه است ، مخصوصا مناسب جشن های مسلمین مثل عید است توسط اسراییل ورود آن به غزه منع میشود. باید انرا با ریسک بالا از طریق تونل ها وارد کنند.
هرکس ممکن است تصور کند که غزه و سرزمین مقدس ، همیشه در ذهن کلیسا ست زیرا هدف و وحی آن آنجا آغاز شده است.
من هیچ بیانیه ای را از 31 دسامبر گذشته روی وب سایت شما درباره غزه ،هنگامیکه قتل عام به طور آشکار آغاز شده بود مشاهده ننموده ام.بنابراین اتهام هایی که به گوردون براون منتسب است میتواند به شما نیز اطلاق شود...شما و دوستان تان این عید کریسمس چه کار شجاعانه ای را انجام خواهید داد-آیا زمان مداخله کردن و به میان آوردن انسانیت ، کمکهای عملی وحمایت روحی به همه خانواده های مسحیان و مسلمانانی که برای سالها تحت آنهمه ظلم وحشیانه قرار گرفته اند و توسط رژیم اسراییل و هوادارانش به آنها توهین شده فرا نرسیده است؟
من شعار کمیته بین-ادیان شما رو به یاد دارم . "همکاری برای صلاح همه "('In Co-operation for the Common Good')، که منظور آن التیام زخمهای مربوط به سوء تفاهم هاست . هر جا که یافت شوند. از تمام امضا کنندگان آن درخواست شده تا "به ارزشهای اساسی مشترک و به دانش ادیان مورد احترامشان پایبند باشند تا برای صلاح جامعه مان[ و] جامعه بزرگتر جهانی به فعالیتشان ادامه دهند
"
من همچنین بیانیه سال 2008 شما،" اعتقاد به حقوق بشر " ، به مناسبت 60 امین سال اعلام بیانیه حقوق بشر ، که به دنبال "بیان خطرات اصلی مانع تحقق حقوق بشر" میباشد را دیده ام . همانطور که میدانید، مردم غزه برای دهه ها از داشتن بسیاری از موارد حقوق بشر محروم شده اند.

سر اسقف ، شما در گفتگوی بین اعتقادات فرد پیشرویی هستید و این دیگاه را که اعتقاد دینی و پایبندی به آن تاثیر شگرفی بر صلاح همگانی دارد را قبول دارید. از این گذشته کلیسای انگلستان و کلیساهای متعلق به اتحاد عمومی کلیساهای انگلستان به طور فزاینده ای نیاز دارند تا با با مردم و جوامع دینی دیگر تعامل داشته باشند، و شما شخصا هدایت این جریان را در داخل و خارج از مرزها بر عهده دارید.

غزه و سایر مناطق سرزمین مقدس یک آزمایش فوری و اولیه برای تعاملی است که از آن سخن میگویید.چرا از غزه بازدید نمی کنید؟ از براون و بلر بخواهید که ترتیب انرا بدهند، و پاسخ "نه" را از آنها نپذیرید
دولت را محدود کنید و به آنها وظایف شان را در حمایت از ضعفا به عنوان یک مسیحی یاد آور شوید. یک نفر باید این کار را بکند. البته ، این وظیفه تمام انسان های نجیب است.
آقای هنیه را ببینید. تصور کنید : سر اسقف با یک امام و نخست وزیر مردمی ملاقات میکند که تحت حمله مداوم هستند-ظاهرا ، فرزندان فراموش شده خدایی کوچکتر- در حالیکه جامعه بین المللی بی تفاوت کناری ایستاده است. این یک گفتگوی بسیار جذابی خواهد بود، سد شکن و به قدر کافی نمادین تا جاییکه بتواند تغییر به وجود بیاورد...و ، یک نفر جرات کند ،رضایت خدا را جلب کند .
آرزو میکنم اونجا بودم (یا باشم م.) و آنرا گزارش کنم

Open letter to: The Most Rev. and the Rt. Hon. the Archbishop of Canterbury, Spiritual leader of the Anglican Church).

.

Wish I could be there to report it.

- Stuart Littlewood is author of the book Radio Free Palestine, which tells the plight of the Palestinians under occupation. He contributed this article to PalestineChronicle.com. Visit: ?