۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

میزان کمک گازهای اشک آور و تجهیزات ضد شورش وزارت خارجه آمریکا به اسراییل در سال 2007 و 2008 به ارزش تقریبا دو میلیارد دلار بوده است


نامه گروههای مخالف صهیونیسم در آمریکا به شرکت آمریکایی سازنده گازهای اشک آور برای تحریم رژیم صهیونیستی
1389/10/22


گروهی از فعالان ضد صهیونیست و طرفدار فلسطین در آمریکا از شرکت آمریکایی سازنده گازهای اشک آور خواستند فروش محصولات خود به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از مرکز رسانه ای بین المللی خاورمیانه (IMEMC) چهار گروه فعال صلح طلب در آمریکا به دنبال کشته شدن "جواهر ابو رحمه" زن فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک اور در تظاهرات ضد دیوار در روستای بلعین در کرانه باختری، با امضای نامه ای از شرکت آمریکایی سازنده گازهای اشک آور (CSI) خواستند فروش محصولات خود را به رژیم صهیونیستی متوقف کند.

این چهار گروه شامل ستاد نیویورک برای تحریم اسراییل، کد پینک، صدای یهود برای صلح و ستاد آمریکایی برای پایان دادن به اشغالگری اسراییل بودند.

در این نامه آمده است: تنها در دو سال گذشته، ارتش اسراییل از محصولات شما برای کشتن دو فعال صلح طلب در تظاهرات صلح آمیز در روستای بلعین در کرانه باختری استفاده کرده و همچنین دو فعال آمریکایی را نیز زخمی کرده است و اگر این روند ادامه داشته باشد شمار زیادی نیز زخمی و کشته خواهند شد.

آنها همچنین در این نامه نوشتند: بر اساس گزارش بیت سلیم مرکز حقوق بشر اسراییلی دو فلسطینی نیز در سال 2002 بر اثر استنشاق گاز اشک آور کشته شدند.

در ادامه این نامه آمده است که میزان کمک گازهای اشک آور و تجهیزات ضد شورش وزارت خارجه آمریکا به اسراییل در سال 2007 و 2008 به ارزش تقریبا دو میلیارد دلار بوده است.