۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

تصمیم داریم با تحریم انتخابات ریاست جمهوری ماه سپتامبر در مصر و انجام راهپیمایی های صلح آمیز، حاکمان قدرت در قاهره را به زانو درآوریم.

البرادعی: حکومت مصر را به زانو در می آوریم


تصویر بزرگ 'محمد البرادعی ' مطرح ترین چهره سیاسی مخالف دولت حاکم بر مصر با تاکید بر لزوم تغییرات سیاسی و حکومتی در این کشور ، وعده به زانو در آوردن حکومت حسنی مبارک را داد.




محمد البرادعی در گفت وگو با خبرگزاری اتریش(آپا)، با اشاره به وقایع تونس که منجر به فرار زین العابدین بن علی از این کشور شد، گفت: تغییر در مصر نیز اجتناب ناپذیر است.
برنده جایزه صلح نوبل که در چند ماهه گذشته به یکی از اصلی ترین چهره های سیاسی مخالف حکومت رییس جمهوری مصر تبدیل شده است، لرزش در صندلی قدرت حسنی مبارک را حتمی خواند.
البرادعی گفت: تصمیم داریم با تحریم انتخابات ریاست جمهوری ماه سپتامبر در مصر و انجام راهپیمایی های صلح آمیز، حاکمان قدرت در قاهره را به زانو درآوریم.
وی افزود: با ابزار صلح آمیز تلاش خواهیم کرد و اکنون امضای یک میلیون مصری برپای توماری قرار دارد که نیاز کشور به دموکراسی در آن آمده است. اگر افراد بیشتری آن را امضا کنند، از این مشروعیت برخورداریم که به نمایندگی از امضا کنندگان سخن بگوییم.
البرادعی با ابراز این امیدواری که رژیم مصر قبل از انتخابات ریاست جمهوری تغییر کند، افزود: اگر چنین اتفاقی صورت نگیرد، خواستار تحریم این انتخابات خواهم شد.
وی گفت :در مصر یک رژیم و حزب خودکامه بر سر قدرت است و پس از شش دهه خودکامگی، یک فرهنگ ترس از زندان و شکنجه بین مردم وجود دارد.
'42درصد مردم مصر با کمتر از یک دلار در روز زندگی می کنند. 28درصد بی سوادند. این وضعیت کشوری است که به جای حرکت به بالا، به سمت پایین حرکت می کند'.
البرادعی با انتقاد شدید از دیدگاه غرب درباره گروه های اسلامی در مصر گفت: این داستان را غرب مطرح کرده است و متاسفانه من هم باور کرده بودم اما نادرست است.
وی تاکید کرد: اخوان المسلمین به گونه ای نادرست به عنوان یک گروه افراطی معرفی شده است در حالیکه آنان تاکنون از خشونت استفاده نکرده و مانند بنیادگرایان مسیحی آمریکا یا یهودیان افراطی، گروه های محافظه کار مذهبی نیستند.