۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

حمله هکرهاي فلسطيني به سايت اسرائيلي

یکشنبه 17 بهمن 1389 | 16:03

تصوير آرشيوي از کودک فلسطيني

يک گروه هکري فلسطيني توانسته به وب سايت موسسه سياست جمعيت يهود دست يابد و تصويري از کودک فلسطيني در کنار تانک اسرائيلي را روي آن قرار دهد.

آوينوام بار يوسف، مدير و موسس اين موسسه در مصاحبه‌اي با روزنامه جورازلم پست در اين زمينه گفت که گروه هکر غزه، با حمله به وب سايت اين موسسه جمعه (15 بهمن) علاوه بر قرار دادن تصوير مذکور روي وب سايت، برخي از اطلاعات و قسمت‌هاي وب سايت را نيز پاک کرده‌اند.

وي افزود: "بعضي از مدارکي که روي وب سايت قرار داده شده است، دربرگيرنده مهم‌ترين مسائل رهبران يهودي است".

اين موسسه در سال 2002 تاسيس شد و آژانس يهود براي اسرائيل و عده‌اي از اهداکنندگان خصوصي هزينه‌هاي آن را تامين مي‌کنند.

سال گذشته نيز گروه ديگري از فلسطيني‌ها که خود را "مجاهدان فلسطين" ناميده‌اند وب سايت روزنامه "جوئيش کرانيکل" را مستقر در لندن هک کردند. گروه يادشده هدف از اين اقدام را مخالفت با محاصره 4 ساله غزه از سوي رژيم اسرائيل عنوان کردند.

آن‌ها تصويري از پرچم فلسطين همراه با پيام‌هايي به زبان‌هاي انگليسي و ترکي روي اين وب سايت گذاشتند.

اين در حالي است پس از پيروزي حماس در انتخابات سال 2006 فلسطين و تسلط دولت مردمي اين جنبش فلسطيني بر امور نوار غزه در سال 2007 ميلادي، رژيم اسرائيل اين منطقه را تحت محاصره قرار داد و از ورود مواد و تجهيزات لازم از جمله مواد صنعتي به اين منطقه جلوگيري مي‌کند.

افزون بر اين، رژيم اسرائيل از دسامبر 2008 تا ژانويه 2009 ميلادي، در 22 روز جنگ نابرابر، منطقه غيرنظامي نوار غزه را هدف حملات هوايي و زميني قرار داد که در اثر آن بيش از 1400 فلسطيني از جمله صدها زن و کودک کشته شدند و بيش از يک ميليارد و 600 ميليون دلار به اين منطقه خسارت وارد شد.