۱۳۹۲ آبان ۱۰, جمعه

رژیم صهیونیستی 15هزار المقدسی را بی خانمان می کند 9:18 | 10\08\1392

رژیم صهیونیستی 15هزار المقدسی را بی خانمان می کند 9:18 | 10\08\1392
نظامیان صهیونیستی اخطاریه تخریب منازل بیش از 15 هزار فلسطینی شهر قدس اشغالی را به صاحبان آن ها تحویل دادند.







 بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از خبرگزاری فلسطینی معأ، "جمیل صندوقه" رئیس کمیته محلی توسعه محدوده راس خمیس در قدس اشغالی گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی و عناصر شهرداری قدس اشغالی، دستور تخریب 200 بلوک که هر بلوک شامل 40 تا 70 واحد آپارتمان را به ساکنان فلسطینی راس خمیس و راس شهاده ابلاغ کردند. وی گفت که با اجرای این طرح 15 هزار فلسطینی بی خانمان خواهند شد.
براساس این اخطاریه، همچنین یک مسجد و یک مدرسه تازه ساخت فلسطینی ها نیز تخریب خواهد شد. رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از تخریب این منازل از زمینهای این روستا برای توسعه شهرک سازی استفاده کند. رژیم صهیونیستی مدتهاست در راستای اجرای کوچ اجباری فلسطینیها دستورتخریب منازل فلسطینیان بدست خودشان رامی دهد.
بر اساس قانون شهرداری بیت المقدس هر فرد فلسطینی که خانه اش در فهرست تخریب قرار بگیرد باید هزینه آنرا پرداخت کند تا صهیونیست ها آن را تخریب کنند، درغیر اینصورت باید خود آن را تخریب کنند. براساس آمار دفتر هماهنگ کننده اموربشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی (2013) بیش از 500 خانه متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی را تخریب و 862 فلسطینی را بی خانمان کردند.
براساس آمار کمیته اسراییلی مخالف تخریب منازل، رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون دست کم 27 هزار منزل فلسطینی ها را تخریب کرده است.