۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

حمله هوايي رژيم اسرائيل به نوار غزه

4 دی 1389 | 08:33
يک فروند جنگنده اف 16 رژيم اسرائيل
در جريان حملات هوايي جنگنده‎هاي رژيم اسرائيل به رفح واقع در نوار غزه، دست‌کم سه شهروند فلسطيني زخمي شده‌اند.


مقامات فلسطيني با اعلام اين خبر تصريح کرده‎اند، رژيم اسرائيل از جمعه شب تا بامداد شنبه در چهار نوبت با جنگنده‌هاي اف -16 خود، منطقه رفح در نوار غزه را هدف حملات هوايي قرار داده است.

بر اساس اين گزارش، هواپيماهاي رژيم اسرائيل، تونل‌هاي حفرشده در مرز نوار غزه با رفح را مورد هدف قرار دادند.

به گفته مقامات فلسطيني، زخمي‌هاي حملات رژيم اسرائيل به بيمارستان محلي منتقل شده‌اند و اين درحالي است که ارتش اسرائيل تاکنون در خصوص اين حملات اظهار نظري نکرده است.

هواپيماهاي جنگنده رژيم اسرائيل روز دوشنبه (29 آذر) ، نيز مناطق مختلفي از غزه به ويژه شهر خان يونس و رفح در جنوب اين منطقه را هدف حملات خود قرار دادند که اين حملات نيز دست‌کم سه زخمي بر جاي گذاشت.

افزون بر اين، در حملات دوشنبه دو منطقه ديگر در شمال غزه نيز هدف حملات هوايي جنگنده‌هاي رژيم اسرائيل قرار گرفت.

در يکي ديگر از حملات هوايي رژيم اسرائيل به دير البلح در مرکز نوار غزه، که 18 دسامبر (27 آذر) رخ داد نيز دست‌کم پنج تن کشته شدند.

اسرائيل از پايان جنگ 22 روزه غزه به طور مرتب به اين منطقه تحت محاصره حمله کرده و هواپيماهاي اين رژيم تقريبا همه روزه حريم هوايي غزه را نقض کرده‎اند.

گفتني است کالاهاي مورد نياز مردم غزه از طريق تونل‌هاي حفرشده در مرز مصر تامين مي‌شود، زيرا اين منطقه از سال 2007 تحت محاصره رژيم اسرائيل قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، حمله اخير يکي از گسترده ترين و مرگ‎بارترين حملات ارتش رژيم اسرائيل از زمان جنگ غزه (دسامبر 2008 تا ژانويه 2009 ) در نوار غزه بوده است. در اين جنگ يک‎هزار و چهارصد تن از مردم منطقه محاصره شده غزه کشته شدند و زيرساخت‌هاي اين منطقه به‌شدت آسيب ديد.

بر اساس برآورد‎هاي موجود، حمله تمام عيار رژيم اسرائيل به نوار غزه در جريان جنگ مذکور، يک ميليارد و ششصد ميليون دلار به اقتصاد اين منطقه آسيب رسانده است.