۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه

سند اخراج 140 هزار فلسطینی

سند اخراج 140 هزار فلسطینی

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار سندی محرمانه فاش کرد که رژیم صهیونیستی با اتخاذ تدابیری محرمانه توانست دستکم 140 هزار فلسطینی را در مدت 27 سال از خانه های خود در کرانه باختری اخراج کند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه هاآرتص با اشاره به دریافت سندی محرمانه نوشت : بر پایه اطلاعات این سند، اسراییل تدابیری محرمانه اتخاذ کرده است که بر اساس آن مجوز اقامت فلسطینی ها پس از خروج از کرانه باختری به هر دلیلی از سال 1967 تا 1994 تمدید نشد.

بر پایه این گزارش ، این اقدام رژیم اسراییل سبب شده است در مدت 27 سال ، 140 هزار فلسطینی از بازگشت به خانه های خود محروم شوند و بر اساس این آمار، اسراییل سالانه پنج هزار نفر و روزانه 14 فلسطینی را اخراج کرده است.

به نوشته هاآرتص این جزییات در سند مفصل " دفتر رایزنی قضایی ریاست یهودا و سامره ( کرانه باختری ) " درج شده است.

اداره مرکزی آمار وابسته به رژیم صهیونیستی شمار ساکنان کرانه باختری را یک میلیون و پنجاه هزار نفر در سال 1994 اعلام کرده است.

از سوی دیگر از زمان برپایی تشکیلات خودگردان؛ فلسطینی هایی که کرانه باختری را ترک کرده اند ، حق اقامت در کرانه باختری را برای خود محفوظ داشته اند، و با این حال شمار فلسطینیانی که از زمان انتفاضه دوم تا سال 2007 از کرانه باختری خارج شده اند به 250 هزار نفر می رسد.

تدابیر محرمانه مذکور در حال حاضر در قدس اشغالی همچنان اجرا می شود، و هر یک از فلسطینیان قدس که به مدتی بیش از هفت سال از قدس خارج شود ، حق بازگشت را از دست می دهد.