۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

"قطع رابطه با اسرائیل"، خواسته مصری‎ها

دوشنبه 26 اردی بهشت 1390 | 11:44
اشتراک | ارسال | چاپ
تظاهرات ضداسرائیلی در قاهره جمعه (23 اردیبهشت)
ده‌ها هزار تن از معترضان مصری هم‎زمان با روز فاجعه (روز نکبت)، با تجمع در برابر سفارت رژیم اسرائیل در قاهره پایتخت مصر، خواستار قطع رابطه دولت این کشور با تل‌آویو شدند.


به گزارش پرس تی وی، معترضان مصری که به نشانه حمایت از آرمان مردم فلسطین در برابر سفارت رژیم اسرائیل در قاهره تظاهرات کرده بودند، از دولت موقت مصر خواستند تا روابط 32 ساله خود را با تل‌آویو قطع کند. در همین حال، سربازان مصری برای متفرق کردن معترضان به شکلیک گلوله متوسل شدند.

مصر در زمان حکومت حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور، در خدمت منافع تل آویو در منطقه بود و در محاصره غزه بعد از انتخاب دولت قانونی حماس در محاصره منطقه از سال 2007 نقش چشمگیری داشت.

ابه گزارش خبرنگار پرس تی‌وی
ده‌ها هزار نفر از مردم مصر نیز هم‎زمان با روز فاجعه (روز نکبت)، قصد داشتند به نشانه همبستگی با مردم فلسطین از مرز نوار غزه و مصر عبور کنند؛ و این درحالی بود که نیروهای امنیتی مصر از عبور خودروهای حامل این معترضان ممانعت به عمل آوردند.

ارتش مصر همچنین از عبور فعالان از کانال سوئز برای رسیدن به صحرای سینا جلوگیری و در مهم‌ترین جاده مواصلاتی به مرز رفح چندین ایستگاه‌ایست و بازرسی را برقرار کرد.

مصری‌ها و فلسطینی‌های ساکن صحرای سینا نیز در شهر العریش تظاهراتی برگزار کردند و از ارتش مصر خواستند تا به مردم اجازه دهد آزادانه تظاهرات خود را برگزار کنند.

یکی از معترضان به خبرنگار پرس تی‌وی گفت که آن‌ها تلاش‌های خود را برای رسیدن به مرز رفح ادامه می‌دهند حتی اگر با مقاومت ارتش مواجه شوند.