۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

مراسم یادبود "اریگونی" به تظاهرات حمایت آمیز از ملت فلسطین مبدل گشت

[ 29/04/2011 - 04:48 ب.ظ ]
منچستر ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مراسم یادبود "ویتوری آریگونی" حامی ایتالیایی آرمان فلسطین به یک تظاهرات حمایت آمیز از ملت فلسطین در مصاف با محاصره جائرانه مبدل گشت. این اقدام پس از آن صورت گرفت که تعدادی از خارجی های شرکت کننده در این مراسم شعارهایی را در حمایت از آزادی ملت فلسطین و مخالفت با محاصره نوار غزه و تداوم ارسال کاروان های کمک رسانی به این باریکه سر دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم ارسال کاروان های حامل کمک های بشردوست به ساکنان باریکه غزه و مقابله با سیاست های جائرانه اسرائیل، کشتن ویتوری را محکوم کردند.

انجمن فلسطینی در انگلیس به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این حامی ایتالیایی مراسمی را با حضور تعداد زیادی از نمایندگان نهادها و ارگان های انگلیسی و فلسطینی در شهر منچستر ترتیب داد که در جریان آن فیلمی از اطلاع رسانی اریگونی به جهانیان پیرامون وضعیت بحران زده ساکنان نوار غزه پخش شد.

یکی از نمایندگان این انجمن گفت :« ویتوری فهمید که خواست واقعی فلسطین ساکن باریکه غزه آزادی است، نه خوردنی و آشامیدنی، لذا شجاعت به خرج داد و به دفاع از حقوق حقه آنان برخاست.»

دکتر "طارق طهیوب" رژیم اشغالگر قدس را به دست داشتن در قتل اریگونی متهم کرد و گفت: تنها طرفی که از این جنایت استفاده کرد، اسرائیل بود.

وی از جامعه انگلیسی خواست تا دشمن صهیونیستی را به منظور پایان بخشیدن به تجاوزات علیه ملت فلسطین تحت فشار قرار دهد.