۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

یك نماینده مجلس ایران: کشورهای اسلامی به قتل عام فلسطینیان در روز "نکسه" واکنش نشان دهند

[ 07/06/2011 - 12:39 ق.ظ ]
تهران ـ مركز اطلاع‌رسانی فلسطین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزایش خشونت‌های رژیم صهیونیستی را ناشی از اوج‌گیری و پویایی خیزش‌های منطقه دانست و گفت: خروج سومین دیکتاتور منطقه نیز اسراییلی‌ها را به خشونت بیشتر برای رسیدن به اهداف خود واداشته است .

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی فلسطین، "سیدحسین نقوی‌حسینی" در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ایران، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مردم درمراسم روز"نکسه"، گفت: در روزهای اخیر و پس از آنکه آمریکا به ظاهر اعلام کرد که اسراییل باید به مرزهای سال ۱۹۶۷ بازگردد، خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم افزایش یافته است.

این نماینده مجلس ایران، افزود: از طرفی اوج گیری و پویایی که درخیزش‌های منطقه با خروج سومین دیکتاتورمنطقه به وجود آمده، اسراییلی‌ها را به خشونت بیشتر برای رسیدن به اهداف خود واداشته است.

وی ادامه داد: افزایش خشونت‌های رژیم صهیونیستی تا آنجا پیش رفته، مردمی که بدون سلاح و بدون هیچ قصدی برای درگیری، تنها می‌خواستند سالگرد پیروزی خود را جشن بگیرند، مورد تهاجم قرار می‌دهد.

وی با بیان آنکه رفتار رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده نقض حقوق بشراست، تصریح کرد: اسراییل قصد دارد با خشونت بیشتر به تجاوز کاری‌های خود ادامه دهد.

نقوی حسینی تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی به قتل عام ناجوانمردانه جوانان در روز "نکسه " واکنش نشان داده و مجامع بین المللی نیز از رژیم صهیونیستی در این مورد توضیح بخواهد.

نیروهای رژیم اشغالگر قدس امروز - دوشنبه - جوانانی را که قصد داشتند برای شرکت در مراسم روز نکسه(شکست اعراب در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷)، به بلندی‌های جولان اشغالی نزدیک شوند مورد هدف قرار داده و ۲۲ نفر از جمله یک زن و کودک را شهید و حدود ۳۲۵ تن دیگر را مجروح کردند.