۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

عزای عمومی درنوار غزه //شعار بازگشت بازگشت در رام الله

عزای عمومی درنوار غزه //شعار بازگشت بازگشت در رام الله
1390/03/17


دولت منتخب مردم فلسطین در نوار غزه با صدور اطلاعیه ای به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای فلسطینی چهل و چهارمین سالروز اشغال قدس توسط صهیونیستها (یوم النکسه) در مرزهای جولان، درفلسطین عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) در این اطلاعیه ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیستها علیه آوارگان فلسطینی تمامی شهدا روز یکشنبه هفته جاری در مرزهای جولان ، شهید فلسطینی خطاب شد و اعلام گردید که آنها نیز مثل تمام شهدایی که در راه وطن تقدیم شده اند از همه حقوق شهدا برخوردار خواهند بود.
در این اطلاعیه ضمن تسلیت به امت اسلامی و به خصوص ملت فلسطین اعلام شد: بیداری و اندیشه ازاد سازی وطن فلسطینیان هر روز بیشتر از دیروز افزایش یافته و پیروزی و رهایی از اشغالگری با تقدیم خون این شهدا نزدیک و نزدیکتر می شود.
در رام الله واقع در کرانه باختری رود اردن نیز روز گذشته مراسم بزرگی در یادبود شهدای چهل و چهارمین سالروز یوم النکسه در بلندیهای جولان برگزار شد. در این مراسم که با حضور شخصیتهای سیاسی و مقاومتی برگزار شد شرکت کنندگان با سردادن شعار بازگشت بازگشت خواستار بازگرداندن همه آوارگان فلسطینی و انتقام خون این شهدا شدند.

در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری نیز هزاران فلسطینی با برپایی مراسمی یاد و خاطره شهدای فلسطینی در مرزهای جولان سوریه را گرامی داشتند.

روز یکشنبه هفته جاری شمار زیادی از آوارگان فلسطینی مقیم دمشق در سالروز اشغال شهر قدس در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسراییل که به یوم النکسه معروف شد به سمت مرزهای فلسطین اشغالی در بلندیهای جولان سوریه حرکت کردند که با تهاجم وسیع صهیونیستها مواجه شدند در این تهاجم 23 آواره فلسطینی شهید و 330 نفر نیز زخمی شدند.