۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

درخواست هنیه برای تداوم سفر کاروان های لغو محاصره به غزه

[ 25/06/2011 - 08:28 ق.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین ضمن خوش آمدگویی به اعضای کاروان "مایل ها برای لبخند 3" تاکید کرد که سفر این کاروان ها به باریکه غزه نقش زیادی در افزایش تلاش ها برای لغو محاصره جائرانه این منطقه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه دیروز جمعه (24/6/2011) پس از اقامه نماز جمعه به همراه اعضای کاروان "مایل ها برای لبخند 3" در مسجد "الغربی" در غزه خاطر نشان کرد که تداوم سفر کاروان های لغو محاصره به غزه نشانگر تداوم محاصره رژیم صهیونیستی علیه این منطقه و فرا رسیدن زمان لغو این محاصره و توقف درد و رنج ملت فلسطین است.

هنیه ضمن تمجید از کاروان مذکور که افرادی از کشورهای مختلف در قالب آن حضور دارند، گفت حضور شهروندان کشورهای مختلف در این کاروان ها نشانگر حمایت جهان عرب و اسلام و تمامی عالم بشریت از این مساله آزادی خواهانه است.

وی با تاکید بر حق فعالان بین المللی صلح برای سفر به غزه و آمادگی این منطقه برای استقبال از ناوگان آزادی 2، تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه این ناوگان را محکوم کرده و از سازمان ملل متحد و تمامی موسسات حقوقی خواست که حمایت های لازم از این ناوگان را فراهم کرده و با هر گونه تلاشی برای مانع تراشی بر سر راه سفر آن به غزه مقابله کنند.

نخست وزیر دولت فلسطین با اشاره به اعلان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت عبری مبنی بر تشدید مجازات ها علیه اسرا، تاکید کرد که این مساله نشانگر حجم جنایت های این رژیم علیه اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی است و باید تمامی طرف های ذیربط در جهان عرب و عرصه بین المللی برای نجات اسرای ما از چنگال رژیم اشغالگر قدس وارد عمل شوند.

وی همچنین از سازمان صلیب سرخ جهانی خواست که درد و رنج 8 هزار اسیر فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی را از یاد نبرد و پس از اطلاع از وضعیت آنها، خواستار آگاهی از وضعیت گلعاد شالیت نظامی صهیونیستی اسیر گروه های مقاومت فلسطین در باریکه غزه شود.

هنیه درباره آشتی ملی نیز اظهار داشت که کشتی آشتی از بندر اول حرکت کرده است و إن شاء الله به ساحل امنیت خواهد رسید و مطمئنا در این راه با سختی ها و چالش هایی مواجه خواهد شد، اما ما باید به پیشبرد آن کمک کنیم.

وی افزود دولت آینده بر اساس توافق تشکیل خواهد شد و این بدین معناست که باید بر سر نخست وزیر و وزرا توافق حاصل شود و اجازه بازگشت به عقب داده نشود و جنبش فتح و محمود عباس باعث نشوند که ما دوباره به نقطه صفر بازگردیم.

در همین راستا، یکی از فعالان صلح تونسی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به باریکه غزه و اعلام حمایت از شهروندان غزه ای، اظهار داشت که در زمان انقلاب تونس، پرچم های تونس و فلسطین را در کنار هم به اهتزاز در می آورده است و تمامی احزاب تونسی اکنون مساله فلسطین را در راس اولویت های خود قرار داده اند.

عصام یوسف هماهنگ کننده کاروان مایل ها برای لبخند نیز به نوبه خود تاکید کرد که این کاروان ها سفر خود به نوار غزه را ادامه خواهند داد و حتی از یک وجب خاک فلسطین نیز چشم پوشی نخواهند کرد.