۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

حبس 299فلسطيني بيش از 20سال در زندان

چهارشنبه 26 مرداد 1390 | 09:17
اشتراک | ارسال | چاپ
اداره آمار وزارت امور اسراي فلسيني اعلام کرده است، 299 فلسطيني براي مدت بيش از 20 سال در زندان‌هاي اسرائيل در بند هستند.


به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي، اين 299 نفر پيش از پيمان اسلو بازداشت شده‌اند و تل‌آويو پس از تشکيل حکومت خودگردان فلسطيني، از آزادي آنان خودداري کرد.

از ميان اين 299 نفر، 44 زنداني بيش از 25 سال را پشت ميله‌هاي زندان‌هاي اسرائيل گذرانده‌اند.

آخرين مذاکرات جدي براي تبادل زندانيان ميان دو جناح فلسطيني که گيلاد شاليت سرباز اسرائيلي را دستگير کردند و اسرائيل، در دسامبر سال 2009 انجام شد اما دو طرف به هيچ‌گونه توافقي نرسيدند.

اکنون، خانواده‌هاي زندانيان فلسطيني اميدوار هستند، مذاکرات قاهره به ثمر بنشيند تا عزيزانشان بتوانند به خانه بازگردند.

بر اساس آخرين آمارهاي تشکيلات خودگردان فلسطين، 6 هزار فلسطيني در زندان‌هاي اسرائيل به سر مي‌برند.

مقامات زندان‌هاي اسرائيل به بهره‌گيري از سياست توهين، اعمال فشار و شکنجه به بهانه تلاش براي برقراري امنيت در زندان‌هاي اين رژيم متهم شده‌اند.

فلسطينيان در بند اسرائيل به طور مداوم در معرض حبس‌هاي انفرادي طولاني، حملات شبانه ناگهاني و شکنجه قرار مي‌گيرند.

مقامات زندان‌هاي اسرائيل همچنين زندانيان سياسي فلسطيني را از حقوق اوليه همچون حمام ‌کردن، دسترسي به لباس‌هاي تميز و ديدار با اعضاي خانواده محروم مي‌کنند.

گروه حقوق بشر کميته عمومي عليه شکنجه در اواخر دسامبر 2010 افشا کرد که رژيم اسرائيل به صورت سيستماتيک زندانيان فلسطيني را از داشتن وکيل در بازجويي‌ها محروم مي‌کنند.

اسناد اين گروه حقوق بشر حاکي از آن است که زندانيان فلسطيني براي ساعاتي طولاني به صندلي بسته مي‌شوند، از خواب محروم شده و مورد ارعاب و شکنجه قرار مي‌گيرند.

در سال‌هاي اخير تصاوير ويدئويي منتشر شده حاکي از آن است که سربازان اسرائيلي چشم و دستان زندانيان فلسطيني را بسته و از آن‌ها سوء استفاده مي‌کنند.