۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

کشته‌شدن‌نوجوان‌فلسطيني با تير اسرائيلي‌ها

چهارشنبه 26 مرداد 1390 | 07:26
اشتراک | ارسال | چاپ
مراسم ترحيم يک کودک فلسطيني که به دست نيروهاي اسرائيلي کشته شده است. (تصوير آرشيوي)
در پي تهاجمي ديگر به باريکه بحران‌زده غزه، نيروهاي اسرائيلي با تيراندازي به يک نوجوان فلسطيني در اين منطقه، وي را کشته‌اند.


اين نوجوان که بر پايه گزارش‌ها 17 سال سن داشت، سه‌شنبه‌شب (25 مرداد) در شرق اردوگاه آوارگان المغازي واقع در مرکز نوار غزه با تير نيروهاي اسرائيلي کشته شد.

ساعاتي پيش از اين تيراندازي، جنگنده‌هاي اسرائيلي مناطق مختلف نوار غزه را هدف حمله هوايي قرار دادند که منجر به کشته ‌شدن يک تن و زخمي ‌شدن چندين نفر ديگر در اين منطقه شد.

رژيم اسرائيل دسامبر 2008 در 22 روز جنگ غزه، زيرساخت‌هاي اين منطقه را هدف قرار داد و بيش از 1.6 ميليارد دلار خسارت به نوار غزه وارد کرد.

اسرائيل پس از جنگ مرگ‌بار غزه، بارها اين منطقه را از زمين و هوا هدف حملات خود قرار داده و شمار زيادي از فلسطينيان از جمله زنان و کودکان را کشته يا زخمي کرده است.

همچنين اسرائيل از ژوئن 2007 و به دنبال پيروزي جنبش حماس در انتخابات دموکراتيک فلسطين، نوار غزه را تحت محاصره قرار داده است.

محاصره غزه بيش از يک و نيم ميليون تن از مردم اين منطقه را با کمبود شديد هرگونه کالا و اقلام ضروري مانند غذا، پوشاک و دارو مواجه و منطقه را با بحران انساني روبرو کرده است.