۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

دلایل عدم مشاركت كشتی مرمره تركیه در ناوگان آزادی 2
[ 09/07/2011 - 09:32 ق.ظ ]
استانبول ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین



رئیس ستاد كمك های بشر دوستانه در تركیه ( IHH ) دلایل عدم مشاركت كشتی مرمره در ناوگان آزادی 2 را اعلام كرد.

"بولنت یولدرم" در مصاحبه ویژه با خبرنگار مركز اطلاع سانی فلسطین در استانبول خاطر نشان كرد كه كشتی مرمره از ماه ها قبل به منظور آمادگی برای پیوستن به ناوگان آزادی 2 تحت مراقبت است، اما هر روز به سبب حمله قبلی رژیم صهیونیستی به این كشتی، شاهد نقص های فنی تازه ای در آن هستیم، به همین دلیل این كشتی نتوانسته است خود را آماده عزیمت به غزه كند و از سوی دیگر، کار دریافت مجوز لازم برای پیوستن به ناوگان آزادی 2 به تاخیر افتاد.

وی افزود: ما تا شب 31/5/2011 پیش بینی می كردیم كه كشتی مرمره به ناوگان آزادی 2 بپیوندد، اما به ناچار در اواسط ماه ژوئن و به دنبال ناتمام ماندن عملیات فنی، تصمیم گرفتیم در این ناوگان مشاركت نداشته باشیم.

یولدرم تصریح كرد كه به رغم عازم نشدن این كشتی به سوی غزه، ما همچنان به حمایت از ملت فلسطین و دیگر ملت های مظلوم دنیا پایبند هستیم.

رئیس مجمع كمك های بشر دوستانه در تركیه تاكید كرد كه تهدیدات رژیم صهیونیستی و موانع و مشكلات موجود، موجب عدم عزیمت حامیان خارجی به غزه نخواهد شد، چرا كه آنان حامی عدالت بوده و برای تحقق اهدافی بشر دوستانه تلاش می كنند.

این حامی ملت فلسطین خاطر نشان كرد كه ناوگان آزادای 2 حامل پیام های سمبلیك و انسان دوستانه زیادی است و نه تنها از مردم غزه، بلكه از تمامی ملت های مظلوم حمایت خواهد كرد و بازتاب و پژواك آن در تمامی كشورها پیچیده است تا بدین شیوه اهداف خود را محقق سازد، هر چند كه این ناوگان امكان دارد به غزه برسد و شاید هم نرسد.