۱۳۹۰ تیر ۳۰, پنجشنبه

اخوان المسلمین خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شد

[ 21/07/2011 - 09:13 ق.ظ ]
قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جماعت اخوان المسلمین مصر از دستگاه سیاست خارجی مصر انقلابی خواست به مسئولیت های خود در قبال مساله فلسطین عمل کرده و زمینه بازگشایی گذرگاه مرزی رفح را فراهم آورد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، این جماعت دیروز چهارشنبه (20/7/2011) طی بیانیه ای وزارت امور خارجه مصر را به جلب دستگاه های سیاست خارجی دیگر کشورهای عربی به سمت حمایت از حقوق ملت فلسطین و حداقل بازگشایی گذرگاه رفح برای تردد مسافر و کالا ترغیب کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که سازمان ملل متحد در تعامل با قطعنامه های بین المللی سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است و دهها مورد قطعنامه مربوط به حقوق فلسطینیان را نادیده می گیرد.

جماعت اخوان همچنین اعلام کرد «با نزدیک شدن ماه سپتامبر، همگان منتظر نتایج جنگ دیپلماتیک و سیاسی هستند و می خواهند از موضع سازمان ملل در قبال تشکیل کشور مستقل فلسطین در 20 درصد از سرزمین تاریخی فلسطین اطلاع حاصل کنند.»

این جماعت خاطر نشان کرد که طرف های بین المللی این مساله را فراموش کرده اند که دولت عبری با قطعنامه صادره از سوی سازمان ملل تشکیل شد، اما پس از آن، صدها مورد قطعنامه بین المللی که به نفع فلسطینیان بودند، نادیده گرفته شدند و این نشانه ای واضح از سیاست یک بام و دو هوا و نادیده گرفته شدن مهمترین اصول سازمان ملل در زمینه جایز نبودن سیطره بر خاک طرف دیگر با توسل به زور و نیز حق ملت ها در تعیین سرنوشت خود و مقابله با اقدامات خصمانه و مخل صلح و امنیت است.

در ادامه این بیانیه آمده است که غرب تمامی اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر را زیر پا گذاشته و در اعمال غیرانسانی مانند محاصره باریکه غزه؛ تنها به این خاطر که مردم آن در انتخابات پارلمانی سالم، نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را به عنوان منتخب خود برگزیده اند، همدستی می کنند و با حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود مقابله می کنند، اما به یهودیان اجازه می دهند که از هر گوشه و کناری به فلسطین مهاجرت کرده و در آنجا ساکن شوند.

جماعت اخوان المسلمین تاکید کرد که این وضعیت در مرحله نخست نیازمند آشتی میان خود طرف های فلسطینی و دستیابی به وحدت کلمه و سیاست و اراده در مقابل جبهه جهانی ظلم است و در مرحله دوم مستلزم عمل کشورهای عربی و اسلامی به مسئولیت های خود در قبال مساله فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان عرب و اسلام است.

این جماعت در پایان از آزاد اندیشان و انسان های شرافتمند در سراسر جهان خواست که به طرفداری از حق مظلومان و مستضعفان در جهان و آوارگان فلسطینی و ساکنان محاصره شده باریکه غزه و نیز اسرای فلسطینی و سرزمین اشغالی فلسطین برخیزند.