۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

طرحی اروپایی برای برچیده شدن دیوار نژادپرستانه حائل

[ 10/07/2011 - 10:18 ق.ظ ]
لاهه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

"کمپین اروپایی برچیدن دیوار حائل و شهرک های صهیونیست نشین" خواستار تشکیل "نهاد اجرایی بین المللی قادر به اجرای حکم دادگاه بین المللی لاهه" درباره برچیده شدن دیوار نژادپرستانه حائل در کرانه باختری اشغالی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کمپین که مقر اصلی آن در شهر لاهه هلند قرار دارد، با ارسال نامه ای به رئیس دادگاه بین المللی لاهه خاطر نشان کرد که به رغم گذشت 8 سال از صدور حکم این دادگاه مبنی بر غیرقانونی بودن احداث دیوار حائل از سوی رژیم صهیونیستی که سعی در تحمیل واقعیت های موجود بر فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس شرقی را دارد، این حکم هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

در این نامه از سازمان ملل متحد و به ویژه مجمع عمومی این سازمان و شورای امنیت خواسته شده است که اقدامات لازم برای پایان دادن به وضعیت غیر قانونی ناشی از احداث دیوار و اجرای حکم دادگاه لاهه را اتخاذ کنند.

کمپین اروپایی مذکور خواستار اجبار مراجع صهیونیستی به تبعیت از قطعنامه ها و احکام بین المللی و پایان دادن به نقض قوانین بین المللی و نیز تخریب دیوار نژاد پرستانه حائل و توقف تمامی عملیات های شهرک سازی و یهودی سازی به ویژه در شهر اشغالی قدس و جبران تمامی خسارت های ناشی از احداث دیوار حائل به ویژه در داخل قدس شرقی شده است.

این کمپین با اشاره به نقض تمامی معاهدات و منشورهای بین المللی به واسطه احداث دیوار حائل و مشکلات ناشی از آن برای شهروندان فلسطینی و زندگی روزمره آنها، از تمامی طرف های امضا کننده کنوانسیون چهارم ژنو در ارتباط با حمایت از شهروندان در زمان جنگ خواست که بر اساس کنوانسیون مذکور، رژیم صهیونیستی را مجبور به پایبندی به قوانین بین المللی کنند.

گفتنی است که دادگاه بین المللی لاهه در سال 2002 میلادی، دیوار نژادپرستانه حائل رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را غیرقانونی دانست و خواستار تخریب و برچیده شدن هر چه سریعتر این دیوار شد، اما حکم مذکور از آن زمان تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است و دولت عبری همچنان به مصادره اراضی فلسطینیان از طریق احداث دیوار حائل و ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان فلسطینی ادامه می دهد.