۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

راهپیمایی میلیونی جوانان انقلابی مصر به سوی نوار غزه


راهپیمایی میلیونی جوانان انقلابی مصر به سوی نوار غزه
1390/04/11


ائتلاف جوانان انقلابی مصر در نظر دارد با هدف شکستن نهایی محاصره نوار غزه اول سپتامبر آینده تظاهراتی میلیونی را ازمیدان التحریر قاهره به سوی گذرگاه رفح واقع در مرز میان مصر و نوار غزه برپا نمایند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این خبر را " نهاد السعودی" سخنگوی اطلاع رسانی ائتلاف جوانان فلسطینی حامی انقلاب مصر به نقل از یک عضو ائتلاف جوانان انقلابی مصر اعلام کرده است.
به نقل از پایگاه خبری عرب 48، السعودی گفت: در دیداری که اخیرا یکی از مسئولان ائتلاف جوانان انقلاب 25 ژانویه مصر از نوار غزه داشت وی وعده داد این ائتلاف قصد دارد برای رهایی نهایی از محاصره نوار غزه ابتدای سپتامبر اینده راهپیمایی میلیونی را به قصد مرزهای غزه از محل میدان التحریر قاهره به راه اندازد.
وی تصریح کرد: این عضو جوانان انقلابی مصر وعده داده است که راهپیمایی میلیونی مصریها به سوی غزه باعث خواهد شد تا در حد فاصل ماههای سپتامبر تا نوامبر آینده قضیه گذرگاه رفح به شکل کامل حل و فصل شود و عبور و مرور برای فلسطینی ها از طریق این گذرگاه تسهیل گردد.
سخنگوی اطلاع رسانی ائتلاف جوانان فلسطینی حامی انقلاب مصر در ادامه به نقل از این عضو ائتلاف جوانان انقلابی مصر افزود: جوانان مصری به شدت از عملکرد شورای عالی نظامی مصر و همچنین دولت این کشور ناراحتند و قصد دارند با راه اندازی این راهپیمایی میلیونی به این دو نهاد برای بازگشایی کامل گذرگاه رفح فشار وارد کنند.