۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

پانزدهمین روز اعتصاب بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های مصر

[ 06/03/2011 - 06:13 ب.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

خانواده های بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های مصر تاکید کردند که فرزندان آنها با ورود به پانزدهمین روز اعتصاب نامحدود خود، در وضعیت خطرناکی قرار گرفته اند و همه طرف های ذیربط در قبال جان این افراد و خطرات احتمالی که می تواند جان آنها را تهدید کند، مسئول هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده های بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های مصر امروز یکشنبه (6/3/2011) طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کردند که ما با نگرانی شدید مساله اعتصاب غذای عزیزانمان در زندان های مصری العقرب و برج العرب را که وارد پانزدهمین روز خود می شود، دنبال می کنیم. این افراد در اعتراض به اوضاع نامساعد داخل زندان ها و تداوم بازداشت آنها بدون هیچ جرم و تخلفی دست به اعتصاب نامحدود غذا زده و شعار "یا مرگ یا آزادی" را سر می دهند.

در همین راستا، خانواده های فلسطینی از مراجع مصری خواستند که هر چه زودتر بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های العقرب و برج العرب و برخی دیگر از زندان های مصر را که دست به اعتصاب غذا زده اند، آزاد کنند.

این افراد با اشاره به آزادی 13 تن از کارگران فلسطینی بازداشت شده به اتهام فعالیت از طریق تونل های منطقه مرزی رفح و 3 تن از اعضای گروه های فلسطینی، از مراجع مصری خواستند که اطلاعات واضحی درباره سرنوشت "عبد الرحمن النجار" و "علاء المنسی" و افرادی که طی دو سال و نیم گذشته هیچ خبری از محل بازداشت آنها در دست نیست، ارائه دهند.

این خانواده های فلسطینی همچنین از دولت فلسطین و گروه های ملی نیز خواستند که به مسئولیت های خود در قبال فرزندانشان عمل کرده و تماس های لازم برای آزادی این افراد را با مراجع مصری برقرار کنند.

خانواده های مذکور ضمن درخواست از سازمان های حقوق بشر مصر و جهان برای عمل به مسئولیت های خود در زمینه دفاع از شهروندان فلسطینی و تلاش برای آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های مصر، از تمامی آزاد اندیشان جهان و در راس آنها شیخ دکتر یوسف قرضاوی و عوامل انقلاب 25 ژانویه مصر خواستند که برای آزادی بازداشت شدگان فلسطینی از زندان های مصر و تضمین بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان تلاش کنن