۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

سرکوب تظاهرات علیه دیوار حایل

سرکوب تظاهرات علیه دیوار حایل
[ 26/03/2011 - 07:44 ق.ظ ]
رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ده ها فلسطینی ساکن روستاهای سلوان، بلعین، المعصره و نبی صالح و شماری از حامیان خارجی آرمان فلسطین ظهر دیروز جمعه 25/3/2011 در جریان تظاهرات اعتراض آمیز علیه ساخت دیوار حایل زخمی و دچار اختناق شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیروهای ارتش "اسرائیل" با گلوله های گاز اشک آور دست به سرکوب شرکت کنندگان در تظاهرات بلعین در شهر رام الله زدند که در پی این اقدام وحشیانه ده ها تن دچار خفگی شدند.

تظاهرات کنندگان با پیمودن خیابان های این روستا و سردادن شعارهایی خواستار وحدت، پایبندی به ارزش ها، اصول ملی، مقاومت در برابر اشغالگران صهونیست و آزادی تمامی اسیران فلسطینی از زندان های صهیونیستی شدند.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین شرکت کنندگان در تظاهرات روستای نبی صالح در نزدیکی رام الله را هدف حملات سرکوبگرانه خود قرار دادند و به سوی آنان گلوله های گازی و مشکی شلیک کردند که در پی این جنایت ده ها تن از آنان دچار اختناق و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.

متجاوزان صهیونیست در جریان این تظاهرات 14 تن از شرکت کنندگان را بازداشت کردند که بیشتر آنان را حامیان خارجی آرمان فلسطین تشکیل می دهند.

در همین رابطه، نیروهای ارتش عبری مانع از پیشروی شرکت کنندگان در تظاهرات هفتگی روستای المعصره به سوی دیوار حایل شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پرچم های فلسطینی و پارچه نوشته هایی با مضمون محکومیت سکوت جهانیان در قبال تجاوزات "اسرائیل" علیه ملت فلسطین و دارایی ها و اموال آنها، شعارهایی را در رابطه با حل بحران داخلی و تقویت وحدت داخلی در رویارویی با توطئه های شوم دشمن صهیونیستی سر دادند.