۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

تلویزیون "اسراییل" : قذافی تبار یهودی دارد// او میتواند به تل آویو پناهنده شود


تلویزیون "اسراییل" : قذافی تبار یهودی دارد// او میتواند به تل آویو پناهنده شود
1389/12/14


در میان هیاهو حوادث خونین وجنایات رژیم معمر قذافی دیکتاتور لیبی علیه مردم کشورش، شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گزارشی اختصاصی رادر رابطه با پیشینه این ژنرال نه چندان متوازن عرب پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) تهیه کنندگان این گزارش ادعا کردند که رهبر لیبی تباری یهودی داشته ومادرش از یهودیان لیبی بوده است.

به گفته شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، پدر معمر با وجود مخالفت خانواده با این زن یهودی ازدواج کرده وحاصل این ازدواج پسری به نام "طاهر" بود که وی بعد از رسیدن به سن جوانی نامش را به معمر تغییر داد.

بر اساس همین گزارش، این اطلاعات دهان به دهان میان اعضای طایفه یهودیان لیبی که برخی از آنها به اروپا وفلسطین اشغالی مهاجرت کردند، گشته است اما تهیه کنندگان گزارش موفق به یافتن اسناد موثقی در این رابطه نشده اند.

بااین وجود در این ویژه برنامه یک زن یهودی 78 ساله به نام " جیتا وارون" با حضور در برابر دوربین های تلویزیونی اعتراف کرد: از نزدیکان معمر قذافی بوده وبین وی ومادر دیکتاتور لیبی خویشاوندی وجود دارد.

به گفته این پیر زن ساکن شهر نتانیا، خویشاوندش که غزاله نام داشت، با پدر معمر قذافی ازدواج کرد اما باوجود آنکه با یک جوان مسلمان ازدواج کرد همچنان بر حفظ شئونات دین یهودی پایبند بود.

بهنقل از شبکه ندای قدس روزنامه معاریو هم در پی پخش این گزارش اعلام کرد: اسناد موثقی را در رابطه با تبار یهودی معمر قذافی در اختیار دارد، در این گزارش هم به نقل از یکی از خویشاوندان قذافی آمده است : نام مادر وی " ایجیل" بود که در لیبی به نام غزاله متعارف بود، وی از خانواده موسوم به " تمام" یکی از خانواده های اقلیت یهودی در لیبی بود و درسن 18 سالگی با وجود اعتراض خانواده اش با یک جوان مسلمان ازدواج کرد.بر اساس روایت های اسرائیلی پدر بزرگ مادری معمر قذافی "تمام تمام" نام داشت وسه پسر وتنها همین یک دختر را داشت ، که همگی آنها در لیبی زندگی کرده ودر همان جا هم به خاک سپرده شدند اما پنج دایی زاده های معمر هم اکنون در اسرائیل ودر شهرک های " رامات جان " و "جفعتیم" به سر می برند.یکی از دختر دایی های دیکتاتور لیبی که " راحیل مسعود"نام دارد وهم اکنون 77 ساله است، در گفتگو با معاریو تاکید کرد: همچنان منزل عمه خود را در یکی از روستاهای مجاور بنغازی به یاد دارد وهمچنان چهره خشمگین پدر خود را از عمه اش غزاله به خاطر می آورد ، او حتی پیش از ازدواج دخترش را تهدید به مرگ کرده بود اما ظاهرا عشق به جوان مسلمان همه چیز را برای غزاله اسان کرد. به گفته راحیل پدرش به همه اعضای خانواده دستور داد: رابطه خود را با عمه شان غزاله قطع کنند. درسپتامر 1969 یکی از فرزندان مسعود (برادرغزاله) به نام "جونی" به لیبی بازگشت تا قیمت املاک ودارایی های به جای مانده خانواده در لیبی را با خود ببرد.به گفته راحیل حضور او با آغاز انقلاب فاتح به رهبری قذافی بود تا او نیز در این هرج ومرج دستگیر شود، اما بعد از آنکه اعلام کرد از اقوام قذافی است توسط انقلابیون آزاد شد تا فورا به رم بازگردد. جونی تابعیت اسرائیلی داشته ودر ارتش اسرائیل هم خدمت کرده اما آخرین روزهای عمرش را در لندن سپری نمود.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، با توجه به این پیشینه قوانین اسرائیل این اجازه را به معمر قذافی می دهد که در صورت نیاز به فلسطین اشغالی پناهنده شده وبقیه عمر خود را تحت حمایت قانون اسرائیل بگذراند.

این گزارش ها علامت های سئوال بزرگی در رابطه با واقعیت های ناپدید شدن امام موسی صدر وترور دکتر فتحی شقاقی که هر دو حادثه بعد از سفر به لیبی به وقوع پیوسته به وجود می آورد.