۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

بان کی مون آزادی تمامی اسرای فلسطینی را خواستار شد

بان کی مون آزادی تمامی اسرای فلسطینی را خواستار شد
[ 08/03/2011 - 04:48 ب.ظ ]
وین ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد آزادی تمامی اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی را خواستار شده و تاکید کرد که موافقت رژیم صهیونیستی با این مساله می تواند فرصت های تحقق صلح فراگیر و دایم در منطقه را افزایش دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بان کی مون طی پیامی که به نیابت از وی در نشست بین المللی بررسی مساله فلسطین در شهر وین پایتخت اتریش قرائت شد، اظهار داشت که مساله زندانیان سیاسی فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی، مساله مهمی است که باید هر چه زودتر حل و فصل شود.

وی افزود آزادی این افراد به اعتماد سازی در زمینه دستیابی به صلح دایمی و عادلانه میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی کمک می کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین نسبت به اوضاع اسرای فلسطینی و سلامتی آنها ابراز نگرانی کرده و خاطر نشان شد که سازمان ملل همواره اوضاع آنها را پیگیری می کند و از این مساله باخبر است که 200 نفر از این اسرا را کودکان تشکیل می دهند و 200 نفر دیگر نیز به صورت بازداشت موقت و بدون محاکمه نگهداری می شوند.

بان کی مون در بخش دیگری از اظهارات خود به تحولات گسترده در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت:« این واقعا ناامید کننده است که تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق سازش راکد مانده و به بن بست رسیده است.»

وی افزود از جمله مهمترین موانع موجود بر سر راه مساله تحقق صلح و سازش، سیاست شهرک سازی غیر قانونی رژیم صهیونیستی است که در مغایرت با طرح نقشه راه قرار دارد.