۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

انهدام سایت جاسوسی فوق مدرن اسراییل درجنوب لبنان+تصاویر

انهدام سایت جاسوسی فوق مدرن اسراییل درجنوب لبنان+تصاویر

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ویژه واحد اطلاعات ارتش توانسته اند یک سیستم جاسوسی فوق مدرن متعلق به رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان کشف و منهدم کنند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، در بیانیه ارتش تاکید شده است که این موفقیت طی هماهنگی با حزب الله لبنان و براساس اطلاعاتی صورت گرفته است که رزمندگان حزب الله در اختیار ارتش قرار داده اند.
برپایه این گزارش، سیستم جاسوسی یاد شده به شکل یک صخره سنگی طراحی و در منطقه "شمع" در نزدیکی شهر صور که تقریبا شش کیلومتر با مرزهای فلسطین اشغالی فاصله دارد جاسازی شده بود.
در بیانیه ارتش آمده است: سیستم جاسوسی کشف شده عبارت است از پنج بخش شامل سیستم تصویربرداری ، سیستم ارسال تصویر، دستگاه دریافت سیگنال های کنترل با سیستم، منبع تغذیه کننده انرژی کافی برای یک مدت طولانی و همچنین دستگاه خنک کن.
برپایه این گزارش، این سیستم جاسوسی بسیار پیشرفته ماموریت داشت تا اطلاعاتی را از سواحل جنوبی لبنان حد فاصل بین البیاضه تا شهر صور را دریافت و به اسراییل ارسال کند. نحوه کار کردن این سیستم به این شکل بود که معمولا از طریق هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی اسراییل دستور دریافت می کرد و سپس به کار می افتاد واقدام به ارسال تصویر به همین هواپیماها می کرد.
گفتنی است طی ماههای اخیر هواپیماهای بدون سرنشین اسراییلی دهها مرتبه به حریم هوایی لبنان تجاوز کردند و هرگز به هشدارهای دولت لبنان و سازمان ملل اعتنایی نکردند.
در دسامبر سال 2010 نیز ارتش لبنان اعلام کرد که چند سیستم جاسوسی اسراییلی را دربلندیهای لبنان با همکاری حزب الله کشف و شناسایی کرده است.

تجهیزات سایت جاسوسی اسرائیل در لبنان

تجهیزات سایت جاسوسی اسرائیل در لبنان