۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

ماجرای چریک شدن عرفات توسط شهید نواب صفوی


ماجرای چریک شدن عرفات توسط شهید نواب صفوی
1389/12/27


دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با ذکر خاطره ای از شهید نواب صفوی نحوه چریک شدن یاسرعرفات رییس فقید سازمان ازادی بخش فلسطین را تشریح کرد .

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) محمد مهدی عبد خدائی که شب گذشته(پنجشنبه) در برنامه زنده تلویزیونی "راز" با موضوع "ریشه های خیزش اسلامی در خاورمیانه" حضور یافته بود ، افزود : در اوایل انقلاب زمانی که آقای یاسر عرفات برای اولین بار به ایران آمد ، مسعود رجوی و من به دیدار او رفتیم . رجوی به عرفات یک اسلحه یوزی هدیه داد ، اما من یک قرآن مصری که مرحوم شهید نواب صوفی آن را پشت نویسی کرده و به من هدیه کرده بود را به عرفات اهدا کردم و گفتم که رجوی اموال بیت المال را به شما اهدا کرد اما من قرآنی را که شهید نواب صفوی به من هدیه داده بود را به شما اهدا می کنم .

عبدخدائی ادامه داد : یاسر عرفات گفت که من شایستگی شاگردی نواب صفوی را ندارم چرا که او مردی بسیار بزرگ بود و اساسا او بود که مرا انقلابی و چریک کرد.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام افزود : زمانی که من چگونگی آشنایی او با شهید نواب صوفی را پرسیدم ، عرفات به من گفت : وقتی که او برای سخنرانی به دانشگاه فواد قاهره آمده بود من دانشجوی آن دانشگاه بودم و بعد از سخنرانی پیش او رفتم و گفتم نام من عرفات است و در حیفا بدنیا آمده ام ، او رو کرد به من و گفت که پس اینجا چه می کنی ؟ گفتم در دانشگاه فواد مهندسی راه و ساختمان می خوانم ، نواب صفوی گفت : تفنگت کو ؟ قلمت را تبدیل به تفنگ کن و با اسرائیل بجنگ ، کدام راه (اشاره به رشته تحصیلی عرفات) راه تو مشخص است .

عبدخدائی در ادامه تصریح کرد : عرفات گفت که او چنان با حرارات و هیجان با من صحبت کرد که من همان شب تمامی جزوات درسی خود را پاره کردم و فردا رفتم عضو چریکهایی شدم که با اسرائیل بجنگم .