۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

زخمی شدن عزیز الدویک در اعتراضات ضد دیوارحایل
1389/03/01

منابع رسانه یی حماس در خبری گزارش دادند که دکتر عزیزالدویک رییس پارلمان فلسطین که همراه سایر اهالی روستای المعصره در جنوب بیت لحم در راهپیمایی های هفتگی علیه احداث دیوار حایل شرکت کرده بود به دلیل استنشاق گاز آشک آور مجروح و راهی بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری، شماری از اهالی روستای المعصره پس از ادای فریضه نماز جمعه دیروز در راهپیمایی هفتگی علیه ساخت دیوار حایل شرکت کردند که با تیراندازی نیروهای صهیونیستی روبرو شدند.

در این راهپیمایی عزیز الدویک رییس پارلمان فلسطین به همراه سه نماینده دیگر عضو حماس در پارلمان نیز حضور داشت که به حضور چشمگیر مردم منطقه انجامیده بود بر همین اساس نظامیان صهیونیستی برای پراکنده کردن شرکت کنندگان در راهپیمایی از گلوله های مشقی و گاز اشک آور استفاده کرد.

در جریان این برخورد قهر آمیز دکتر عزیز الدویک براثر استنشاق گاز آشک آور مجروح و به بیمارستان منتقل شد. حال عمومی رییس پارلمان فلسطین در حال حاضر خوب گزارش شده است. برپایه این گزارش، این اولین حضور نمایندگان پارلمان فلسطین طی چهار سال از گذشت برپایی تظاهرات های اعتراض آمیز علیه ساخت دیوار حایل در این روستا است.گفته شده علاوه بر دویک دهها جوان دیگر فلسطینی نیز براثر استنشاق گاز اشک آور راهی بیمارستان شدند.