۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

جاسوس ها برای بیگانه از دایره اسلام خارج هستند

[ 26/05/2010 - 07:18 ب.ظ ]
غزه ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

جمعیت علمای فلسطین تاكید كرد كهع جاسوسی و همكاری و كمك به دشمن علیه مسلمانان در شرع اسلام از گناهان كبیره و از مصادیق دوستی با كفار به شمار می رود كه باعث خروج عامل آن از دایره ایمان و ورود وی در دایره كفر صریح می شود.

این جمعیت طی بیانیه ای كه نسخه ای از آن امروز چهارشنبه (26/5/2010 در اختیار مركز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان كرد كه هر كسی كه در این وضع بمیرد حكم كافر را پیدا می كند و غسل و كفن و اقامه نماز میت و نیز دفن وی در قبرستان های مسلمانان جایز نیست.

جمعیت مذكور برخی متون قرآنی و احادیث شریف نبوی را به عنوان مستند و دلیلی بر این رای صادره از سوی فقهای دینی درباره مساله جاسوسی و جمع آوری اطلاعات علیه مسلمانان و به نفع دشمنان ذكر كرده و بر لزوم جنگ با مزدوران و طرف های همكاری كننده با دشمنان به منظور پاكسازی صفوف مسلمانان از حضور آنها و در امان نگه داشتن جامعه اسلامی از شر و مكر آنها تاكید كرد.

در ادامه بیانیه مذكور آمده است كه جاسوسی و ارائه اطلاعات به دشمن باعث كشف اسرار جهاد و مقاومت و شكست آنها و در مقابل، تقویت دشمنان می شود و زمینه كشتار انسان های بی گناه را فراهم می كند و این در حالی است كه خداوند متعال در آیه «و لا تقتلوا النفس التی حرم الله إلا بالحق ذلكم وصاكم به لعلكم تعقلون.» ( و جانی را كه خداوند (كشتنش را) حرام نموده است جز به حق نكشید، به این حكم كرده است شما را، باشد كه خرد ورزید .) كشتن چنین انسان هایی را حرام اعلام كرده است.

جمعیت علمای مسلمان همچنین از تلاش های وزارت كشور فلسطین در زمینه آغاز طرحی ملی برای مبارزه با فعالیت های جاسوسی و گشودن باب توبه برای افرادی كه در چنین فعالیت هایی دست داشته اند، حمایت كرد.

این جمعیت همچنین بر لزوم تداوم محافظت از جبهه داخلی و تقویت آن در مقابل دشمنان كه می تواند زمینه بازدارندگی جامعه مسلمان فلسطینی و مانع از شكست مبارزان و مجاهدان در مقابل دشمن را فراهم كند تاكید كرده و افزود این مهم جز با افزایش تلاش های مخلصانه و آگاهی بخشی به شهروندان فلسطینی محقق نخواهد شد.