۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

حمله اسرائیل به سوی قایق‌های فلسطینیان

18:39 - 9 خرداد 1389
قایق‌های جنگی رژیم اسرائیل، در پی حضور سنگین نظامی خود در سواحل غزه، به سمت قایق‌های ماهی‌گیرانی که آماده استقبال از "ناوگان آزادی" بودند، آتش گشودند.

به گزارش خبرنگار پرس‌تی‌وی، امروز قایق‌های نظامی اسرائیل به سمت ماهی‌گیرانی که آماده استقبال از کاروان کمک‌های بشردوستانه به غزه به نام "ناوگان آزادی" بودند، شلیک کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین برای دستگیری اعضای "ناوگان آزادی" در 10 مایلی غزه، یک "زندان چادری" موقت ایجاد کرده است.

گفته می‌شود، همین مساله باعث شده تا فعالان حقوق فلسطینان تلاش کنند، این محاصره هر چه سریع‌تر شکسته شود.

نیروهای رژیم اسرائیل با تخمین این که "ناوگان آزادی" امشب به آب‌های غزه می‌رسد، با استقرار قایق‌های جنگی در این منطقه، خود را برای توقف کشتی‌های کمک‌رسان آماده کرده است.

همچنین، یکی از اعضای کاروان کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت: حضور سنگین قایق‌های رژیم اسرائیل در سواحل غزه مشهود است. این نشان‌می‌دهد که اسرائیل نمی‌خواهد به کشتی‌های حامل کمک‌های بین‌المللی به مردم بی‌دفاع غزه اجازه عبور دهد.

وی افزود: این در واقع از احتمال زندانی کردن فعالان صلح حاضر در کاروان کمک‌رسان به دست رژیم اسرائیل نشان دارد.

به گفته مسئولان "ناوگان آزادی"، این جنگی نابرابر است.

این درحالی است که روز شنبه، حماس به مناسبت ورود این کاروان یک جشن استقبال برپا کرد.

گفته می‌شود مردم بی‌دفاع غزه نیز، با اشتیاق منتظر رسیدن کمک‌های بشردوستانه هستند.

نوار غزه از سال 2007 در محاصره شدید نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل قرار دارد و محاصره‌کنندگان از ورود هرگونه کالا به این منطقه بحران‌زده جلوگیری می‌کنند.

فلسطینیان برای تهیه امکانات اولیه انسانی از تونل‌های زیرزمینی در مرز نوار غزه و مصر استفاده می‌کنند که این تونل‌ها نیز روزانه هدف حملات موشکی اسرائیلی‌ها قرار دارند.

در تازه‌ترین گزارش‌ها، به گفته منابع بیمارستانی، هواپیماهای جنگی رژیم اسرائیل شنبه شب دو بار متوالی مناطقی را در سواحل جنوب غرب غزه هدف حمله قرار دادند.

جنگنده‌های اسرائیلی روز جمعه نیز با شلیک پنج راکت به یکی از تونل‌های مخفی که منطقه تحت محاصره غزه را به آن سوی مرز رفح مرتبط می‌کند، حمله کردند.