۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه


کشتی های" آزادی غزه" روز جمعه وارد غزه می شوند
1389/03/05

ترکیه از رژیم صهیونیستی خواست تا با لغو محاصره غزه به کاروان کمکهای بشردوستانه اجازه دهد وارد غزه شوند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه کمکهای بشردوستانه ترکیه از رژیم صهیونیستی خواست مانع ورود کشتی های آزادی به غزه نشود. این گروه اعلام کرد که کاروان بین المللی کمکهای انسان دوستانه شامل 10 هزار تن تجهیزات پزشکی، مواد ساختمانی و نیز سایر مواد مورد نیاز جمعه وارد آبهای غزه خواهد شد. کاروان کشتی های " آزادی غزه " متشکل از 9 کشتی باری صبح روز شنبه گذشته پس از برگزاری مراسمی سواحل "سرای بورنو"ی شهر استانبول ترکیه را به مقصد نوار غزه ترک کرده است.
این کاروان کشتی ها که به کاروان آزادی غزه نام گرفته است پس از جمع آوری کمک های سازمانهای حقوق بشر ترکیه و سایر سازمانهای بین المللی عازم غزه شد. کاروان آزادی غزه شامل 9 کشتی از جمله سه کشتی ترکیه، دوکشتی از انگلیس، و کشتیهایی از کشورهای یونان، ایرلند، الجزایر و کویت است. برپایه این گزارش، مسئولان جمعیت حقوق بشر و آزادی ترکیه اعلام کرده اند که بیش از 50 کشور جهان حمایت های خود را از این کاروان انساندوستانه که دربردارنده 10 تن انواع کمک از جمله سیمان، آهن، مواد دارویی،غذایی است، اعلام کرده اند.
این در حالی است که بیش از 750 فعال بین المللی در حوزه حقوق بشر، صلح طلب، ضد جنگ، روزنامه نگار و پزشک در این کشتی ها حضور دارند تا پس از رسیدن به غزه اهالی این منطقه را مورد حمایت های تخصصی خود قرار دهند.
رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که مانع از ورود این کاروان به سواحل نوار غزه خواهد شد.