۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

9 کشتی با حمایت 50 کشورجهان عازم غزه شد
1389/03/01


کاروان کشتی های حامل کمک های انساندوستانه به اهالی نوار غزه متشکل از نه کشتی باری صبح روز شنبه پس از برگزاری مراسمی سواحل "سرای بورنو"ی شهر استانبول ترکیه را به مقصد نوار غزه ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این کاروان کشتی ها که به کاروان آزادی غزه نام گرفته است پس از جمع آوری کمک های سازمانهای حقوق بشر ترکیه و سایر سازمانهای بین المللی عازم غزه شد.

کاروان آزادی غزه شامل 9 کشتی از جمله سه کشتی ترکیه، دوکشتی از انگلیس، و کشتیهایی از کشورهای یونان، ایرلند، الجزایر و کویت است.

برپایه این گزارش، مسئولان جمعیت حقوق بشر و ازادی ترکیه اعلام کرده اند که بیش از 50 کشور جهان حمایت های خود را از این کاروان انساندوستانه که حامل 10 تن انواع کمکها از جمله سیمان، آهن، مواد دارویی، اغذیه است، تقدیم کرده اند.

به گفته این منابع، کاروان یاد شده همچنین بطور اختصاصی از حمایت ماهاتیر محمد رییس جمهور سابق مالزی و هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا برخوردار شده است.

گفته شده بیش از 750 فعال بین المللی در حوزه حقوق بشر، صلح طلب، ضد جنگ، روزنامه نگار و پزشک در این کشتی ها حضور دارند تا پس از رسیدن به غزه اهالی این منطقه را مورد حمایت های تخصصی خود قرار دهند.

چنانچه رژیم اشغالگر صهیونیستی مانع از ورود این کاروان به سواحل نوار غزه نشود کشتی ازادی غزه عصر روز یکشنبه به این منطقه خواهد رسید.