۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

تشدید شكنجه اسرای فلسطينی و بويژه اسرای وابسته به جنبش حماس در زندان های مصر

تشدید شكنجه اسرای فلسطينی و بويژه اسرای وابسته به جنبش حماس در زندان های مصر
[ 20/05/2010 - 11:07 ق.ظ ]
قاهره ـ مركز اطلاع رسانی فلسطین

دولت مصر به زندان های محل نگهداری بازداشت شدگان فلسطینی دستور داد كه اقدامات و شكنجه های خود علیه این افراد را تشدید بخشیده و به منظور ضربه زدن به كرامت آنها و بویژه بازداشت شدگان وابسته به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از هیچ اقدامی دریغ نكنند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری "قدس" یك افسر امنیتی مصر در این باره خاطر نشان كرد كه دولت دستور تشدید مجازات بازداشت شدگان فلسطینی و بویژه افراد وابسته به جنبش حماس را صادر كرده است و در همین راستا منابع امنیتی مصر از وخامت حال ایمن نوفل از شهروندان فلسطینی ساكن باریكه غزه كه از سال ها پیش در زندان های مصر به سر می برد، خبر دادند.

افسر مصری مذكور نیز كه ایمن نوفل را از طریق اخبار رسانه ها و نیز مشاهده وی در اتاق های بازجویی می شناسد درباره وضعیت وی تصریح كرد تا آنجایی كه من می دانم وی فقط یك سال و نیم در داخل یك سلول انفرادی در بازداشتگاه ابو زعبل در قاهره حبس بوده و سلول مذكور از هیچ گونه امكاناتی برای تهویه هوا و یا روشنایی برخوردار نیست و تنها یك سطل فولادی در داخل آن وجود دارد كه وی برای قضای حاجت از آن استفاده می كرد.

در 6 ماه اخیر نیز یك اسیر فلسطینی دیگر كه از افراد نزدیك به جنبش حماس بود به سلول محل نگهداری ایمن نوفل انتقال داده شده بود و آنها به دلیل مساحت كم سلول مذكور مجبور بودند به صورت نوبتی استراحت كرده و بخوابند.

افسر امنیتی مذكور همچنین از وضعیت جسمی نامناسب نوفل و نیز بی توجهی اداره زندان ها به مسائل بهداشتی و پزشكی بازداشت شدگان فلسطینی و نیز پایین بودن كیفیت غذاهای زندان خبر داده و گفت با وجود اینكه من خود یك افسر امنیتی دولت مصر هستم اما نمی توانم از اعتراف به این وضعیت خودداری كنم.