۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

احتمالا فلسطین تنها کشوری است که وزیر امور اسرا و آزادگان دارد

[ 21/05/2010 - 03:18 ب.ظ ]
غزه ـ مركز اطلاع‌رسانی فلسطين

وزير امور اسيران و آزادگان فلسطين تصميم رژيم صهيونيستی‌ برای‌ تبعيد محمد ابوطير از نمايندگان فراكسيون "تغيير و اصلاح" وابسته به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از شهر قدس اشغالی در پارلمان فلسطين را يك تصميم نژاد پرستانه و به مثابه نگرش تجاوزگرانه دشمن صهيونيستی خواند كه به هيچ يك از موازين حقوق بشر و قوانين بين الملل پايبند نيست.

"محمد فرج غول" امروز جمعه 21/5/2010 طی بيانيه‌ای‌ كه نسخه ای‌ از آن به مركز اطلاع‌رسانی‌ فلسطين دورنگار شد‌، اعلام كرد كه ابوطير جزء اولين نمايندگان پارلمانی است كه نظاميان صهيونيست او را پس از اسارت گلعاد شاليت نظامی صهيونيست ربودند. اين نماينده مبارز نزديك به 4 سال از عمر مباركش را در پشت ميله های‌ زندان‌های‌ صهيونيستی‌ پشت سر گذراند و ماموران زندان‌های‌ صهيونيستی طی اين مدت او را به شيوه‌های مختلفی شكنجه و مجازات كردند تا اينكه ديروز پنجشنبه از زندان آزاد شد .

وی‌افزود كه دشمن صهيونيستی به اين حد از تجاوزات عليه وی ‌اكتفا نكرد، به نحوی كه وی‌ به محض رسيدن به خانه اش با تعدادی از نيروهای ارتش عبری مواجه شد، اين نيروها تصميم مسئولان صهيونيست مبنی‌ بر تبعيد وی‌ از شهر قدس را به او ابلاغ كردند.

رئيس كميته عالی‌ ملی حمايت از اسيران گفت كه دشمن صهيونيستی‌ به صورت عامدانه فلسطينيان؛ به ويژه نمايندگان پارلمان را به منظور تضعيف اراده پولادين مبارزاتی‌ آنان تبعيد و مجبور به تسليم در مقابل واقعيت موجود می‌كند و همچنان به سياست تخليه شهر قدس از ساكنان اصلی‌ آن (فلسطينيان) و شخصيت‌های‌ تاثير گذار ادامه می‌دهد؛ شخصيت‌هایی‌ كه همواره خواستار پايبندی به سرزمين و ممانعت از دست‌‌اندازی‌ شهرك نشينان صهيونيست بر اين سرزمين و مقابله با توطئه های‌ شوم يهودی سازی هستند.

اين مقام فلسطينی تصريح كرد كه قوانين بين الملل اين گونه اقدامات سركوبگرانه را منع كرده اند و اين گونه تصميمات را جنايات جنگی‌ قلمداد می‌كنند كه عاملان آنها بايد در دستگاه‌های قضايی بين المللی مجازات گردند.

وی‌ همچنين از سازمان‌های بين المللی‌ خواست تا به وظايف قانونی‌ و اخلاقی خود عمل كنند و برای پايان بخشيدن به سياست تبعيد كه دشمن صهيونيستی‌ آن را عليه ملت فلسطين پياده می‌كند، مداخله نمايند.