۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه




مصر با انتشار گاز سمی در یکی از تونلهای زیر زمینی بین نوار غزه و مصر جان چهار نوجوان فلسطینی را گرفت. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیروهای امنیتی مصر را مسئول شهادت چهار نوجوان فلسطینی در تونل غزه دانست و خواستار بررسی دقیق این موضوع و بازداشت و محاکمه عاملان این حادثه شد. روز گذشته (پنج شنبه) در پی انتشار گاز سمی در یکی از تونلهای زیر زمینی غزه، چهار فلسطینی جان باختند. اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطینی در نوار غزه با محکوم کردن این اقدام گفت: ما در روابط خود با مصر تاکنون احساس آرامش نداشته ایم و از وضعیت فعلی این روابط ناخرسندیم. سامی ابوزهری سخنگوی حماس نیز مقامهای مصر را مسئول درگذشت چهار فلسطینی در تونل غزه دانست و خواستار بررسی و محاکمه عاملین این حادثه شد. فلسطینی ها به دلیل محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و نیز بسته بودن گذرگاهها مجبور به استفاده از تونلهای زیر زمینی برای انتقال کالاها و وسایل مورد نیاز به نوار غزه شده اند. مقامهای مصر و رژیم صهیونیستی مدعی هستند که فلسطینی ها از این تونلها برای قاچاق سلاح استفاده می کنند. تاکنون 105 فلسطینی در تونلهای غزه جان باخته اند که از این تعداد حدود چهل نفر براثر انتشار گاز سمی و جاری شدن آب جان خود را از دست داده اند.



محمد علی ابو جاموس 25 ساله ، اسامه ابو جاموس 20 ساله ، ندل جدا 25 ساله ، خالد رملاوی 25 ساله ، چهار فلسطینی جان باخته در تونلهای زیر زمینی غزه.



1389/02/11
روزنامه صهیونیستی " معاریو " روز جمعه نوشت : بهترین راهکار مقابله با " خطر هسته ای ایران " تسریع در حمله نظامی به این کشور است.به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه صهیونیستی " معاریو " ، تردید تل آویو در هدف قراردادن تهران ، به دلیل نگرانی از پیامدهای این حمله است که در پی آن حزب الله لبنان مواضع راهبردی اسرائیل را با دهها هزار موشک هدف قرار خواهد داد. این روزنامه مدعی شد که تمامی رویداد های سیاسی در منطقه خاورمیانه بر ضرورت حمله نظامی به ایران در سریع ترین زمان ممکن برای دفاع از امنیت اسرائیل دلالت دارد.

1389/02/11
دولت آلمان به حکومت رژیم صهیونیستی گزارش داد برای باسم نعیم ، وزیر بهداشت دولت مردمی فلسطین در غزه برای ورود به آلمان ویزا صادر نمی کند.به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری " فلسطین الیوم " ، قرار بود نعیم برای مشارکت در همایش آلمان درباره خاورمیانه به این کشور سفر کند.وزیر بهداشت دولت هنیه با حضور در این همایش سیاسی که رئیس سابق کنیست اسرائیل نیز در آن حضور دارد موافقت کرده بود. احتمال دارد این همایش ژوئیه آینده با عنوان " گفت وگو با حماس و فتح " در آلمان برگزار شود.منابع دیپلماتیک گفتند دولت آلمان تحت فشار شدید رژیم صهیونیستی برای دکتر نعیم گذرنامه صادر نکرده است.