۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

زخمی شدن 25 فلسطینی در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک ابو دیس

[ 10/09/2013 - 10:26 ق.ظ ] 
 زخمی شدن 25 فلسطینی در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک ابو دیس
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین


نیروهای گارد مرزی رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز دوشنبه 9/9/2013 به طور ناگهانی به دانشجویان دانشگاه قدس در شهرک ابو دیس حمله کردند که در نتیجه آن 25 نفر از دانشجویان این دانشگاه زخمی شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک فعال ساکن قدس اشغالی در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که 10 نفر از دانشجویان دانشگاه قدس به ضرب گلوله مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده و نزدیک به 15 نفر دیگر نیز در نتیجه استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.
وی همچنین تصریح کرد که دانشجویان فلسطینی نیز در واکنش به این اقدام جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت آن ها سنگ پرانی کردند که در نتیجه این درگیری ها ده نفر از دانشجویان زخمی شده و به منظور مداوا به اورژانس شهرک ابو دیس منتقل شدند.
پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به دانشجویان دانشگاه قدس، درگیری هایی میان دانشجویان این دانشگاه و ساکنان شهرک های مجاور با نظامیان رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست که نگهبانان دانشگاه محوطه های آن را به کلی از وجود دانشجویان تخلیه کردند.
این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه روز یکشنبه نیز حملات مشابهی را علیه دانشجویان دانشگاه قدس در شهر ابو دیس صورت داده بودند که در نتیجه آن نزدیک به 78 نفر از دانشجویان این دانشگاه زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. نظامیان صهیونیست هفته گذشته نیز دو مرتبه به این دانشگاه حمله ور شدند.
معاون رئیس دانشگاه قدس در امور اجرایی خاطر نشان کرد که حملات به دانشجویان این دانشگاه همزمان با مراسم های آغاز سال تحصیلی جدید انجام می گیرد که هدف دشمن صهیونیستی از این اقدامات، ناامن کردن محیط دانشگاه و ممانعت از ورود دانشجویان جدید به این دانشگاه در سال های آینده است.
لازم به ذکر است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اوایل سال تحصیلی گذشته حملات گسترده ای را علیه دانشجویان دانشگاه قدس انجام داده بودند که این حملات شامل ایجاد ایست بازرسی های روزانه، بازجویی از دانشجویان و بازرسی کارت های شناسایی آن بود.