۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

اکثر اعضای جنبش فتح موافق مذاکرات نیستند

اکثر اعضای جنبش فتح موافق مذاکرات نیستند 13:05 | 17\06\1392
ابومازن تسلیم فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی شده واستقلال فکری ندارد وتحت الشعاع عوامل خارجی است.






یکی از نمایندگان جنبش حماس در پارلمان فلسطین از مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد. محمد فرج الغول درگفتگوی اختصاصی باخبرنگارخبرگزاری قدس(قدسنا)گفت:تعداد زیادی ازاعضای سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف)وجنبش فتح ازدور جدید مذاکرات سازش استقبال نکرده ومعتقدند که در این مذاکرات نیزبمانند دوره های پیشین حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شده است واصول وآرمان ملی فلسطینیان پایمال میشود.
الغول اظهارداشت:این مذاکرات بیهوده است وهیچ نتیجه ای ندارد درواقع طرف فلسطینی بازهم امتیازخواهد داد واز حقوق ملت فلسطین و آرمان فلسطینیان دفاع نخواهد کرد. وی افزود:مذاکرات به ملت فلسطین ضربه میزندوتوطئه ای علیه مقاومت فلسطین است.
این عضو بلندپایه جنبش حماس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین رابه تلاش برای خارج کردن آشتی ملی از چارچوب توافق ملی فلسطین متهم کردوگفت:ابومازن تسلیم فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی شده واستقلال فکری ندارد و بیشترازتکیه برقدرت داخلی فلسطینیان،تحت الشعاع عوامل خارجی است.
الغول تصریح کرد:به نظرمیرسد که هدف دور جدید مذاکرات سازش چشم پوشی از حقوق ملت فلسطین به بهانه آزادی تعداد کمی ازاسرای فلسطینی است.واین مسئله ایست که همه گروه های فلسطینی دولت غزه و به طور کلی ملت فلسطین آن را رد می کند.
این عضو پارلمان فلسطین خاطرنشان کرد:بیست سال است که مذاکراتی بین دو طرف فلسطینی و صهیونیستی برگزار می شود ولی تاکنون هیچیک از حقوق ملت فلسطین محقق نشده است. بنابراین گزینه مقاومت تنها راه مطلوب برای احقاق حقوق فلسطینیان است و هر تلاشی غیر از آن هدر دادن وقت است. به گفته وی مذاکرات ساخته و پرداخته صهیونیست هاست و با بخشی از ملت فلسطین صورت می گیرد و این بخش ( تشکیلات خودگردان فلسطین ) در واقع به حافظان و تامین کنندگان اهداف اسراییل تبدیل شده اند.
محمد فرج الغول بر ضرورت ادامه مقاومت تاکید کرد و گفت: همین مقاومت در لبنان بود که سال 2006 توانست جلو زیاده خواهی صهیونیست ها را بگیرد و اکثر ملت فلسطین به گزینه مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس ایمان دارند.
الغول در همین حال از بسته شدن گذرگاه رفح از سوی مقامات مصر انتقاد کرد و افزود:ملت فلسطین درنوارغزه ازمحاصره شدیدبخصوص بعد ازتحولات اخیردرمصررنج می برد وادامه تخریب تونلهاکه شریان زندگی ملت فلسطین در غزه قلمداد میشود در رنج وفلاکت است. وی درباره اسرای فلسطینی نیز اظهار داشت: اسرای فلسطینی از رنج و مصیبت بسیار زیادی در اسارتگاههای رژیم صهیونیستی رنج می برند.
این رهبر حماس از اظهارات اخیر ابومازن درباره انتخابات غزه و توصیف این منطقه به عنوان متمرد در صورت مخالفت با شرکت در انتخابات به شدت انتقاد و تاکید کرد بدون تردید ابومازن هر کاری را با هماهنگی صهیونیست ها انجام می دهد.وی تصریح کرد:ممکن نیست انتخابات در سایه پیگردهای امنیتی و محدود کردن جنبش حماس و بازداشت اعضای آن در کرانه باختری رود اردن برگزار شود.