۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

بیماران بین سندان انتظاروچکش بیماری

بیماران بین سندان انتظاروچکش بیماری 11:02 | 18\06\1392
ام رضوان یکی از بیماران صعب العلاج:انشاء الله که خداوند درد و رنج را از تو دور کند میتوانی زمان عمل جراحی من را جلوبیاندازی؟






دهها نفرازساکنان غزه که به بیماریهای سخت وخطرناک مبتلا شده اندو درمحوطه بیمارستان دارالشفا غزه ازطولانی شدن انتظار برای رفتن به اطاق عمل خسته شده اند همچنان سرگردانند.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)بنقل ازالرساله نت برخی از بیماران در غزه برغم وضع وخیمی که دارند بیش از دو سال است که در انتظار عمل جراحی هستند.مسئله ایکه ناراحتی و نگرانی آنان را دوچندان کرده است.این درحالیست که ازدحام سایر بیماران در بیمارستان دارالشفا و بستری شدن آنان درراهروها،سالنهاوحتی حیاط بیمارستان شرایط را برای آنان فاجعه بارترکرده است.
وخامت اوضاع دراین بیمارستان که یکی ازمعدود ومهمترین مراکز پزشکی غزه است درحالیست که این بیمارستان بدلیل ازخودگذشتگی کادرآن تا حد زیادی رضایت ارباب رجوع را در پیشینه خوددارد.
ام رضوان یک شهروند فلسطینی ساکن غزه درحال التماس به یکی از کارکنان بیمارستان دارالشفاست و خطاب به وی میگوید: فرزندم خداوند به تو خیر دهد. انشاء الله در تنگی و سختی قرار نگیری. انشاء الله که خداوند درد و رنج را از تو دور کند میتوانی زمان عمل جراحی من را جلوبیاندازی؟من به علت درد شدید در کیسه صفرا نمی توانم بخوابم و اصلا یک لحظه هم احساس راحتی نمیکنم.
کارمند دارالشفا درحالیکه نشانه هایی از ناراحتی روی چهره اش پدیدار است سرش را بگونه ای تکان می دهد که نشان دهنده پاسخ منفی اوست وی میگوید:مادرم من نمی توانم کاری انجام بدهم. بو پیش مدیر بیمارستان ومشکلاتت را بگو انشاء الله که برایت کاری انجام دهد.
ام رضوان چند قدمی عقب رفت در حالیکه از چشمانش اشک جاری شده بود واز درد شکایت می کرد گفت:ای خدای بزرگ. چکار کنم؟ کجا بروم. حسبی الله و نعم الوکیل. یک سال است که از درد کیسه صفرا رنج می برم و منتظرم تا نوبت عمل جراحی ام شود دیگر طاقت ندارم. تحمل این درد و رنج برایم سخت و دشوار شده است.