۱۳۹۲ شهریور ۲۰, چهارشنبه

شکست لابی صهیونیست در آلمان

شکست لابی صهیونیست در آلمان 13:14 | 20\06\1392
با وجود تلاش های لابی صهیونیست در آلمان برای تحریم کنسرت خواننده مخالف اسرائیل این کنسرت در کنار دیوار برلین برگزار شد






بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از منابع خبری، پس از آنکه راجر واترز خواننده مشهور گروه پینک فلوید یک کمپین تحریمی علیه رژیم صهیونیستی راه اندازی کرد و در آن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هنرمندان و موسیقی دانان جهان اقدام به بایکوت فرهنگی اسرائیل کنند لابی صهیونیستها در آلمان دست بکار شد و خواستار لغو کنسرت این خواننده در سالگرد تولد هفتاد سالگی اش شد.
لابی صهیونیستها در آلمان با صدور اعلامیه ها و انجام رایزنی های اجتماعی از مردم خواستند تا نه تنها در کنسرت واترز شرکت نکنند بلکه مانع از برگزاری آن در کنار محل دیوار تاریخی برلین شوند ولی این کنسرت در میان تجمع مردم برگزار شد و با اقبال عمومی روبرو شد. راجر واترز در بیانیه خود از تمامی فعالان حوزه هنر و موسیقی در سطح جهان خواسته بود تا نه تنها رژیم صهیونیستی را تحریم فرهنگی کنند بلکه از برپایی کنسرت در سرزمین های اشغالی خودداری نمایند و حتی از همکاری با هنرمندان اسرائیلی اجتناب کنند. خواننده سالهای پیش گروه پینک فلوید همچنین از موسسات و حامیان مالی که در عرصه های بین المللی امور فرهنگی و هنری را حمایت می کنند نیز خواسته بود با هنرمندان و خوانندگان صهیونیست همکاری نکرده و از سرمایه گذاری در اسرائیل خودداری کنند.
راجر واترز چند سال پیش کنسرت بزرگی را در یکی از شهرهای فلسطین و در نزدیکی دیوار حائل برگزار کرد که در آن برنامه نیز ترانه مشهور خود به نام "دیوار" را به اجرا درآورد و پس از آن مواضع ضد اسرائیلی این خواننده مشهور بسیار افزایش یافت. این خواننده در کنسرت اخیرش در برلین در محل یادبود دیوار جدا سازی دو آلمان مجددا این ترانه دیوار را اجرا کرد و با استقبال شدیدی از سوی آلمانی ها روبرو شد.