۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

Aqsa foundation deplores Israeli police claims about Jews' right to pray at Aqsa هشدار بنیادی حقوقی در مورد اظهارات صهیونیست ها پیرامون نماز یهودیان در مسجد الاقصی

[ 10/09/2013 - 08:25 ق.ظ ] 

 هشدار بنیادی حقوقی در مورد اظهارات صهیونیست ها پیرامون نماز یهودیان در مسجد الاقصی
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین


بنیاد اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی اظهارات یوحنان دانینو، فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه یهودیان حق دارند هر وقت بخواهند طبق تعالیم و آموزه های آیین یهود آآدر مسجد مبارک الاقصی نماز به جای آورند، را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیاد الاقصی دیروز دوشنبه 9/9/2013 در بیانیه ای مطبوعاتی بار دیگر بر حق مسلم مسلمانان برای اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی و عدم حقانیت یهودیان حتی در مورد ذره ای از خاک این مسجد مقدس تاکید و تصریح کرد که این قاعده ای ثابت و تغییر ناپذیر در قرآن و سنت است.
این بنیاد که در راستای نظارت بر اقدامات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی فعالیت دارد، اظهارات فرمانده پلیس صهیونیستی را بسیار خطرناک خواند، زیرا این اظهارات به منزله چراغ سبز پلیس به شهرک نشینان صهیونیست برای یورش گسترده به مسجد مبارک الاقصی و برگزاری مراسم ها و عبادت های آیین یهود در داخل این مسجد است.
بنیاد اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی که دفتر اصلی آن در شهر ام الفح در شمال سرزمین های اشغالی 48 قرار دارد، تاکید کرد که پلیس و سرویس های امنیتی وابسته به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در خطرات پیش روی مسجد الاقصی نقشی مستقیم دارند، زیرا این ارگان ها هستند که به شهرک نشینان برای یورش و تعرض به مسجد مبارک الاقصی چراغ سبز نشان می دهند و حمایت های مادی و معنوی لازم از آن ها را به عمل آورده و امنیت آن ها را به هنگام ورود به مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس فلسطینیان تامین می کنند که شمار زیادی از فعالان و چهره های بارز گروهک های مدافع ساخت معبد کذایی بر روی خرابه های مسجد الاقصی به این مساله اعتراف کرده اند که هدف از تمامی این اقدامات، اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان است.
بنیاد الاقصی سکوت جوامع اسلامی و عربی در قبال جنایت های شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی را بسیار نگران کننده و مایه تاسف خواند و از مراجع تصمیم گیری در کشورهای اسلامی و عربی دعوت کرد نقشی فعال و سازنده در قبال حمایت از مسجد الاقصی و نجات آن از چنگال صهیونیست های غاصب داشته باشند و هرگز پشت ملت فلسطین را در مقابل طرح های جنایتکارانه و توطئه های دشمن صهیونیستی در قبال قدس شریف و مسجد مبارک الاقصی خالی نکنند.
این در حالی است که رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که در روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" منتشر شد، از موافقت پلیس صهیونیستی با ورود شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد مبارک الاقصی خبر داده بود، به اعتبار اینکه این مسجد بخشی از کوه هیکل ( معبد کذایی و مورد ادعای یهودیان ) است و این حقی مسلم و طبیعی و غیر قابل بحث برای یهودیان به شمار می رود.
یوحنان دنینو همچنین تصریح کرده که این حق مسلم تمامی یهودیان است که در مسجد الاقصی نماز به جای آورند و هر فرد یهودی که قصد ورود به این مسجد در اوقاتی مشخص را داشته باشد، ما این اجازه را به او داده و از او حمایت می کنیم.


[ 10/09/2013 - 08:53 AM ] 
 Aqsa foundation deplores Israeli police claims about Jews' right to pray at Aqsa


OCCUPIED JERUSALEM, (PIC)-- The Aqsa foundation for endowment and heritage strongly denounced chief of the Israeli police Yohanan Dnino for his remarks about the Jews' right to pray at the Aqsa Mosque within the regulations and the time set by the police.
In a press release on Monday, the foundation reiterated that the Aqsa Mosque belongs only to Muslims and the Jews have no right to a grain of its soil.
The foundation said that Dnino blatantly gave the Jewish settlers permission to desecrate the Aqsa Mosque for their rituals, describing his remarks in this regard as extremely dangerous.
The foundation noted that Israel's police and its intelligence agencies are behind the dangers threatening the Aqsa Mosque because they provide protection and support for the Jewish groups to violate its sanctity.