۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

ورود یک وزیر صهیونیستی و ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی

[ 11/09/2013 - 03:54 ب.ظ ] ورود یک وزیر صهیونیستی و ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

"اوری آرئیل" وزیر مسکن دولت عبری صبح امروز چهارشنبه 11/9/2013 به همراه ده ها شهرک نشین صهیونیست و تحت حراست شدید نظامیان رژیم صهیونیستی وارد مسجد مبارک الاقصی شده و چندین ساعت در صحن ها و محوطه های مختلف آن اقدام به گشت زنی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی که در زمینه نظارت بر جنایت های دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی فلسطین به ویژه مسجد مبارک الاقصی فعالیت دارد، امروز چهارشنبه 11/9/2013 در بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که نزدیک به 30 شهرک نشین صهیونیست همراه با خاخام های یهودی وارد این مسجد مبارک شدند. این در حالی است که همزمان با آن ها 70 دانشجوی یهودی نیز به این مسجد یورش برده و اقدام به گشت زنی در محوطه های مختلف این مسجد کردند.
موسسه الاقصی تشریح کرد که مسجد الاقصی با هجمه گسترده صهیونیست ها تحت حمایت های رسمی و هدفمند دولت عبری قرار دارد که تمامی طیف های جامعه یهودی و مراجع مختلف رژیم صهیونیستی در این هجمه گسترده مشارکت دارند و هدف از تعرضات گسترده کنونی به مسجد الاقصی تحقق 2 هدف است، نخست اجرای مرحله ای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی میان مسلمانان و یهودیان و تبدیل بخش های مختلف این مسجد مبارک که بخش جدای ناپذیر آن به شمار می روند، به پارک ها و بوستان های عمومی و تعامل با آن همچون بوستان های تحت سیطره شهرداری قدس اشغالی.
این موسسه تاکید کرد که تلاش های دشمن صهیونیستی برای تحمیل خواسته های خود در مسجد مبارک الاقصی با توسل به زور هرگز به نتیجه نخواهد رسید و موجب مشروعیت بخشی به سیطره باطل این رژیم بر این مسجد مبارک نخواهد شد، بلکه اقدامات این رژیم به هر شیوه ای که انجام گیرد، باطل و مردود است و مسجد مبارک الاقصی با تمامی مساحت 144 دونم آن در اختیار مسلمانان باقی خواهد ماند.
موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی خواست تحرک فوری و سازنده امت اسلامی و عربی و ملت فلسطین به منظور حمایت از مسجد الاقصی و قدس شریف و توقف جنایت ها و طرح های شوم دشمن صهیونیستی علیه آن ها شد.