۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

اتحادیه عرب دیگرلیاقت نمایندگی اعراب راندارد .

اتحادیه عرب دیگرلیاقت نمایندگی اعراب راندارد 9:36 | 18\06\1392
نخستین کسانیکه دود ناشی از پیامدهای سوریه به چشمانشان خواهد رفت همین کشورهای عربی هستند که از حمله به اینکشور حمایت می کنند ومیخواهند سوریه به کشوری که درآن تروریستها درآن حکومت میکنند تبدیل شود.






موسس جریان مردمی مصر موضع اتحادیه عرب در قبال بحران سوریه و احتمال حمله نظامی آمریکا تحت حمایت برخی از کشورهای عربی به دمشق را بسیار تاسف بار خواند.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از اخبار فلسطین حمدین صباحی ضمن انتقاد شدید از عملکرد اتحادیه عرب گفت:اتحادیه عرب دیگر صلاحیت و لیاقت نمایندگی امت بزرگ عربی را ندارد. صباحی در سخنانی در کنفرانس "امت عرب در مقابل تجاوزگری آمریکا علیه وطن عربی"در قاهره گفت:ما ازاینجا اعلام میداریم که اتحادیه عرب به هیچ وجه دیگر نماینده ملت عربی نیست.وتجاوز احتمالی آمریکا به یک کشور عربی در میان سکوت کشورهای مدعی عربی ننگی بر پیشانی این کشورهاست و مقاومت را ناامید و دلسرد میکند ومن معتقدم که ملت عربی در مسیرتحقق اهداف عالی مد نظرش پیروز می شود.
وی افزود:این بسیارمضحک است که مجلس عوام انگلیس حاضر به همراهی باآمریکا در تجاوز نظامی به سوریه نمیشود وازاتحادیه عرب،عرب تر شده است.وبنظر میرسداتحادیه عرب دیگر نماینده اعراب،وطن عربی وامنیت کشورهای عرب نیست و نخستین کسانیکه دود ناشی از پیامدهای سوریه به چشمانشان خواهد رفت همین کشورهای عربی هستند که از حمله نظامی به سوریه حمایت می کنند ومیخواهند سوریه به کشوری که درآن تروریستها درآن حکومت میکنند تبدیل شود.
این رهبر برجسته مصری که بداشتن مواضع ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی معروف است افزود:ما امروز میخواهیم مقاومت جانانه مقاومت به رهبری سوریه در مقابل آمریکا و صهیونیست ها را بستاییم. دمشق در آستانه حمله احتمالی آمریکا قرار دارد و هر تجاوزی به سوریه در واقع تجاوز به مصر و تهدیدی برای امنیت ملی عربی است. سوریه کشور مقاومت در برابر زیاده خواهی های استعمار گران است و اراده امت عربی پیروز خواهد شد.
صباحی بهانه های کاخ سفید را برای حمله به سوریه ادعاهای کذب دانست وتاکید کرد:اینکه آمریکا میگوید حامی ملت سوریه است و بخاطر مسایل بشردوستانه در صدد حمله به دمشق هستند کذب محض است.وهمگان به یاد دارند که قبل از این هم واشنگتن درباره حمله به عراق چنین دروغهایی بافته بود واکنون نیز برای حمله به سوریه از همان ترفند سوء استفاده کرده و عملا دروغ میگوید.
وی تصریح کرد:آمریکا و اذنابش برای اهداف بشردوستانه به سوریه حمله نمی کنند و در واقع دلشان برای مردم سوریه نسوخته است بلکه در صدد تجزیه این کشوروتضعیف محور مقاومت هستند.