۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

درباره قدس

پرونده یک تنی در مسیر اجلاس سران عرب در لیبی
1389/01/02


هیاتی از اتحادیه عرب روز گذشته (یکشنبه) با در دست داشتن مجموعه ای از اسناد، بسته ها و پرونده هایی که حدود یک تن وزن داشت وارد طرابلس ، پایتخت لیبی شدند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری "فلسطین الیوم" این هیات به زودی در بیست و دومین اجلاس مقدماتی سران عرب و همچنین شورای اقتصادی و اجتماعی آن که امروز (دوشنبه) در شهر سرت لیبی برگزار خواهد شد، مشارکت می کنند.

نمایندگان دایم اتحادیه عرب در این نشست مقدماتی علاوه بر پرونده های متعدد اقتصادی و اجتماعی، 27 موضوع و ماده را نیز بررسی و ارزیابی خواهند کرد و طرح های پیشنهادی خود را به اعضای شرکت کننده در نشست روز پنجشنبه آینده وزیران امور خارجه عرب تقدیم می کنند تا در این باره تصمیم گیری کنند.

گفته می شود یکی از مهم ترین مباحث مورد بحث در این نشست، بیت المقدس و نجات آن از چنگال اشغالگران صهیونیست خواهد بود.

تمام/ م/سش




شیخ جدبدالازهر:سکوت درقبال حوادث اخیر قدس جایزنیست
1389/01/02


شیخ جدید الازهر تجاوز صهیونیستها و یهودیان افراطی به مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری، "احمد الطیب" حوادث اخیر در بیت المقدس و صحن مسجد الاقصی از جمله یهودی سازی بیت المقدس و تجاوز به ماهیت اسلامی عربی را جنایاتی دانست که سکوت درباره آن جایز نیست.

الطیب از جامعه جهانی به خصوص مسلمانان خواست دیگر سکوت اختیار نکنند و از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی در سرزمین های فلسطین در برابر اقدامات ظالمانه صهیونیستها دفاع کنند.

وی در همین حال وجود هرگونه اختلاف میان خود و گروه اخوان المسلمین را رد کرد



راهپیمایی دانشجویان در حرم رضوی برای دفاع از قدس
1389/01/02


۵۰۰ دانشجوی عدالتخواه و شهادت طلب مشهدی برای اعلام آمادگی دفاع از مسجد الاقصی و لبیک به رهبر معظم انقلاب، کفن پوش در حرم رضوی حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری جنبش عدالتخواه دانشجویی، با توجه به شرایط خطرناک مسجدالاقصی و آمادگی شدید صهیونیست‌های افراطی برای تخریب این حرم الهی، ۵۰۰ دانشجوی عدالتخواه و شهادت طلب مشهدی روزگذشته (یکشنبه) برای اعلام آمادگی دفاع از مسجد الاقصی و لبیک به رهبر معظم انقلاب کفن پوش در حرم رضوی حضور یافتند.

دانشجویان عدالتخواه و شهادت طلب مشهدی به همراه جمع کثیری از مردم مشهد با اعلام آمادگی خویش برای دفاع از قبله اول مسلمین و آمادگی برای جهاد تا حرم رضوی راهپیمایی کردند و در سخنرانی مقام معظم رهبری حضور به هم رساندند.


"علی بلحاج" خطاب به مفتی‌های عربستان به آنان پیشنهاد کرد که بجای فتواهای سازش با این رژیم ، به وظیفه خود در قبال مسجدالاقصی بپردازند.
به گزارش سرویس‌بین‌الملل شبکه ایران به نقل از شبکه العالم، "علی بلحاج" مرد شماره دو جبهه نجات اسلامی الجزایر، عربستان سعودی را به استفاده از علمای ارشد برای جلوگیری از تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه هتک حرمت صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی در فلسطین از جمله مسجد‌الاقصی متهم کرد.
بلحاج خواستار آن شد تا مفتی‌های سعودی به جای صدور فتواهای متضمن حمایت از سازش و مخالف تظاهرات علیه صهیونیست‌ها، به واجبات دینی خود در قبال قدس و مسجد‌الاقصی عمل کنند.
وی در کنفرانسی خبری دفاع از مسجد‌الاقصی را وظیفه علمای امت اسلامی در هر نقطه از جهان از جمله عربستان سعودی دانست و سوء‌استفاده ریاض از علمای دینی برای جلوگیری از تظاهرات اعتراضی علیه جنایات صهیونیست‌ها در قدس و مسجد‌الاقصی و هتک حرمت مقدسات اسلامی را فاجعه خواند.
وی با حمله شدید به مواضع نظام سعودی تاکید کرد که نظام سعودی از دارایی‌های مردم عربستان و شبکه‌های ماهواره‌ای برای توهین به امت اسلامی و اشاعه روحیه سازش سوء‌استفاده می‌کند.
مرد شماره دو جبهه نجات اسلامی الجزایر همچنین از مردم این کشور خواست که به وظیفه خود برای دفاع از مسجد‌الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی مورد تعرض صهیونیست‌ها بپا خیزند.
بلحاج تصریح کرد: مردم الجزایر از آنچه این روزها در سرزمین فلسطین می گذرد ناراحت و خشمگین هستند و از دولت خود خواستار فراهم ساختن زمینه انجام وظیفه‌شان هستند.
مقامات الجزایری جمعه گذشته بلحاج را برای ساعتی بازداشت و سپس آزاد کردند.


تاریخ:1389/01/03 ساعت:06:30:25 کد:16116

برپایی تظاهرات ضد اسرائیلی در انگلستان


تصویر بزرگ


سرویس جهان اسلام:صدها تن از شهروندان انگلیسی و مسلمانان این کشور در اعتراض به سفر " نیر برکات " شهردار بیت المقدس به لندن، تظاهرات کردند.


به گزارش پرس تی وی:منابع خبری انگلیسی اعلام کردند، صدها نفر از مردم و فعالان صلح بعدازظهر دیروز دوشنبه با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز از دولت انگلیس خواستند نیر برکات را به اتهام ارتکاب اقدامات خشونت آمیز علیه فلسطینیان ساکن بیت المقدس، دستگیر و محاکمه کنند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعار از اقدام دولت انگلستان در دعوت کردن برکات را به شدت محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان از مقامات انگلستان خواستند، برکات را به اتهام تخریب خانه های فلسطینیان در بیت المقدس، محاکمه کنند.

گفتنی است، وزارت کشور رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه ای از ساخت 1600 واحد مسکونی یهودی نشین جدید در بیت المقدس خبر داده است.

این اقدام موجب بروز واکنش شدید مقامات فلسطینی و اعترض و محکومیت آن از سوی جامعه بین الملل شد و کمیته چهار جانبه خاورمیانه متشکل از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و روسیه است که دیدار خود را جمعه گذشته در مسکو برگزار کرد، از دولت اسرائیل خواست تمام فعالیت های شهرک سازی را متوقف کند.


تاریخ:1389/01/03 ساعت:07:05:12 کد:16119

انتقاد شدید اتحادیه اروپا از تداوم شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی


تصویر بزرگ

سرویس جهان اسلام:وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، ادامه فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را در سرزمین اشغالی به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها شدند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با ورود "آویگدور لیبرمن " وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی به بروکسل، دیروز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن فعالیت‌های شهرکسازی در سرزمین اشغالی، از تل‌آویو خواستند تا هر چه سریعتر شهرک‌سازی‌ها در این مناطق را به طور کامل متوقف کند.

"میگوئل موراتینوس " وزیر امورخارجه اسپانیا که هم‌اکنون کشورش ریاست‌ دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، اعلام کرد: ما خواستار توقف کامل فعالیت‌های شهرک‌سازی هستیم و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.

"الکساندر استاب " وزیر امورخارجه فنلاند نیز تاکید کرد: چراغ سبز "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر اسرائیل برای ساخت‌وسازهای بیشتر در سرزمین اشغالی کاملا غیرقابل قبول است.

"کاترین اشتون " رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که هفته گذشته به خاورمیانه سفر کرده بود، اعلام کرد: هم‌اکنون این درک بین‌المللی بوجود آمده است که گفت‌وگوهای صلحج باید به جلو پیش رود.

بنا بر این گزارش، لیبرمن به بروکسل رفته است تا گفت‌وگوهای دو جانبه‌ای را با وزرای خارجه آلمان، ایتالیا، هلند و لیتوانی برگزار کند.

یکی از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز قرار بود اواخر هفته جاری به بروکسل سفر کند، اما سفر وی لغو شده است.

بر اساس این گزارش، قرار بود نتانیاهو در سفر به بروکسل که در بازگشت از واشنگتن صورت می‌گرفت، با رئیس اتحادیه اروپا و همچنین نخست‌وزیران کشورهای بلژیک، ایتالیا و هلند دیدار و گفت‌وگو کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه به واشنگتن رفت تا در نشست سالانه کمیته امور عمومی اسرائیل- آمریکا (ایپک) شرکت کرده و با مقامات آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کند.

نتانیاهو در سخنرانی خود در نشست ایپک تمامی انتقادهای بین‌المللی درباره فعالیت‌های شهرکسازی را رد کرد و مدعی شد: بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل است
.