۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

تجاوز به خاک لبنان

به دنبال تجاوز محدود ارتش رژِیم صهیونیستی به منطقه مرزی "الوزانی" در جنوب خاك لبنان، ارتش لبنان به حالت آماده باش درآمد.

یك واحد 17 نفره از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز با عبور از روستای اشغالی الغجر سوریه، از سیم خاردار مرزی در منطقه الوزانی لبنان گذشتند و ضمن استقرار بر تپه مشرف بر منطقه، حالت جنگی به خود گرفتند.

چند روز پیش نیز چند دستگاه تانك رژیم صهیونیستی با عبور از حریم مرزی لبنان، به خاك این كشور تجاوز كردند.

مقامات صهیونیست در ماه های اخیر چندین بار لبنان را به حمله نظامی تهدید كرده اند.

این در حالی است كه جنگنده های رژیم صهیونیستی پس از جنگ تابستان 2006 تا كنون، بیش از دو هزار و 600 بار حریم هوایی لبنان را برخلاف قطعنامه های سازمان ملل متحد نقض كرده اندچ

تاریخ:1389/01/05 ساعت:06:38:04 کد:16135



تصویر بزرگ
سرویس جهان اسلام:رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد و سوریه آماده است تا با هرگونه جنگ تحمیلی علیه خود مقابله کند.

به گزارش فارس، "بشار اسد " در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان اظهار داشت: اسرائیل امروز عملا ضعیف‌تر شده است و دیگر قدرت نظامی تضمین کننده آن نیست و البته هر اندازه توان نظامی اسرائیل افزایش یابد، در مقابل مفهوم مقاومت در میان ملت‌های عربی نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: ما در مقابل دشمنی قرار داریم که تا این لحظه فقط زبان زور را می‌فهمند و اتفاق‌نظر داریم که تصور نمی‌شود صلحی در آینده نزدیک در منطقه برقرار می‌شود.

رئیس جمهوری سوریه بر آمادگی دمشق برای مقابله با هرگونه جنگ تحمیلی علیه این کشور تاکید کرد و گفت: وقتی جنگی به شما تحمیل می‌شود صرف‌نظر از موازنه قوا با آن به مقابله می‌پردازید.

رییس جمهوری سوریه بهبود روابط کشورش با غرب از جمله آمریکا را به علت شکست طرح "جورج بوش " رئییس جمهوری سابق این کشور دانست و گفت: دولت فعلی آمریکا با دولت گذشته آن متفاوت است؛ هرچند این تفاوت تاکنون نتایج محسوسی به همراه نداشته است.

وی افزود: بی شک تفاوتهایی بین دولت قبلی و فعلی [آمریکا] وجود دارد، تفاوت‌ها آشکار است اما نمی‌توانیم بگوییم که این امر نتایجی به همراه داشته است.

بشار اسد درباره زمان دیدار با "ولید جنبلاط " رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان در سوریه گفت که زمان این دیدار "در روزها یا چند هفته آینده " بعد از اجلاس سران عرب در لیبی مشخص خواهد شد.

وی "عذرخواهی جنبلاط را به معنای اعتراف به اشتباه دانست که جنبلاط آن را در چند مصاحبه بیان داشت ".