۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

محاصره غزه


نامه کودکان غزه به دبیر کل سازمان ملل: پس کی برای لغو محاصره غزه اقدام می کنید؟
1389/01/02

ساکنان غزه به خصوص کودکان نامه ای را به دو زبان عربی و انگلیسی تقدیم "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبری، شماری از کودکان، مجروحین، آوارگان و آسیب دیدگان جنگ 22 روزه غزه در این نامه که به محض ورود بان کی مون به غزه تحویل داده شد از وی پرسیدند: اگر الان اقدامی نکنید پس کی می خواهید حرکتی انجام دهید و اقدامی کنید؟ و در صورتی که محاصره غزه در همین حال باقی بماند و برای برون رفت از آن اقدامی اتخاذ نشود، تاریخ از شما درباره جان باختن و ریخته شدن خون هزاران قربانی سوال خواهند کرد و شما چه پاسخی در قبال ان دارید.؟"

در این نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: ما چیز غیرممکنی نمی خواهیم، دنبال معجزه نیستیم، فقط می خواهیم مانند مردم و ملتهای دیگر در سرتاسر جهان با کرامت و آزاد زندگی کنیم و از حق عادی و طبیعی زندگی بهره مند باشیم.




تظاهرات در بلژیک علیه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی
1389/01/02

دهها نفر در بلژیک در اعتراض به حضور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در بروکسل، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شرکت کنندگان در تظاهرات با سردادن شعارهایی، مخالفت خود را با حضور آویگدور لیبرمن در کنفرانسی در بروکسل که با هدف جمع آوری کمک مالی و سرمایه گذاری برای رژیم صهیونیستی برگزار می شود، اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین از سازمانهای بین المللی خواستند برای لغو فوری محاصره نوار غزه تلاش کنند.

شماری از یهودیان بلژیکی ضد صهیونیست نیز در این تظاهرات حضور داشتند.



1389/01/02

نخست وزیر ترکیه به عدم عادی سازی روابط آنکارا با تل آویو تا زمان لغو کامل محاصره غزه متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نوشته روزنامه اماراتی "دارالخلیج"، رجب طیب اردوغان اقدامات صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی فلسطین را محکوم و تاکید کرد: چنین اقدامات تحریک آمیزی، صلح و ثبات منطقه خاورمیانه را تهدید می کند.

اردوغان همچنین از مقامهای صهیونیستی برای موافقت با ساخت واحدهای مسکونی جدید به خصوص در شهر بیت المقدس به شدت انتقاد کرد.



1389/01/03


رئیس جمهور سوریه روز گذشته ( دوشنبه ) نسبت به لجاجت صهیونیستها بر ادامه محاصره نوار غزه و همچنین گسترش شهرک سازی در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از روزنامه اماراتی " دارالخلیج "، اسد در نشست خبری مشترک با سرژ سرکیسیان همتای ارمنی خود در دمشق گفت: ما هر روز می بینیم و می شنویم که صهیونیستها به جای تلاش برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه بر طبل تهدید جنگ می کوبند و با تشدید محاصره نوار غزه و افزایش فعالیت های شهرک سازی عملا در مسیر صلح مانع تراشی می کنند و این کاری است که پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد.

رئیس جمهور سوریه همچنین تاکید کرد، حل هر مشکلی در درجه نخست باید به دست صاحبان آن و سپس به دست همسایگان و کشورهای منطقه حل شود و طی دهه های گذشته ثابت شده است که دخالت بیگانگان نه تنها به حل مشکلات کمکی نمی کند بلکه باعث پیچیده شدن امور می شود.