۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

فلسطینی ها؛ قربانی هزار روز محاصره غزه

23:02 - 16 اسفند 1388
محاصره تحمیلی اسرائیل بر نوار غزه درحالی به هزارمین روز خود وارد می شود که تاکنون دست کم 500 فلسطینی قربانی تبعات این اقدام ضد بشری شده اند.

"جمال القادری"، وکیل فلسطینی و رئیس کمیته ضد محاصره غزه ضمن اعلام این مطلب گفت، اکثر قربانیان در ادامه محاصره غزه و ممانعت اسرائیلی ها از ورود داروی مورد نیاز به این منطقه جان باخته اند.

القادری افزود ، محاصره اعمال شده رژیم اسرائیل بر نوار غزه به شدت جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری این منطقه را تحت فشار قرار داده و آنها را از نیازهای ابتدایی خود محروم ساخته است.

این وکیل فلسطینی همچنین به تاثیرات منفی محاصره تحمیلی اسرائیل بر اوضاع معیشتی ساکنان فقیر نوار غزه و نابودی ساختار اقتصادی این منطقه اشاره کرد و گفت، در اثر این محاصره بیش از 140 هزار فلسطینی در این منطقه بیکار شده اند.

القادری در ادامه روند ساخت و ساز در نوار غزه را با توجه به محاصره منطقه و جلوگیری اسرائیلی ها از ورود مصالح ساختمانی، بغرنج دانست.

رژیم اسرائیل که از سال 2007 میلادی در مخالفت با دولت مردمی حماس در نوار غزه، گذرگاههای مرزی این منطقه را مسدود و ساکنان آن را با بحران انسانی مواجه کرده بود، در دسامبر 2008 به بهانه راکت پراکنی مبارزان فلسطینی ، این منطقه را هدف حملات مرگبار هوایی و زمینی قرار داد.

ارتش اسرائیل در 22 روز جنگ نابرابر دست کم 1400 فلسطینی از جمله صدها زن و کودک را کشت و هزاران فلسطینی را زخمی کرد.

محاصره نوار غزه درحالی ادامه دارد که در جنگ اسرائیل هزاران منزل مسکونی فلسطینی ها ویران و 1.6 میلیارد دلار به اقتصاد این منطقه بحران زده خسارت وارد شده است.