۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه


1389/01/09

نشست سران عرب که بیست و دومین نشست آن روز شنبه در شهر سرت لیبی برگزار شد مبلغ 500 میلیون دلار به منظور حمایت از قدس و مسجد الاقصی اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، در اختتامیه این نشست ، همچنین بر پایان سیاستهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی تاکید شد. در بیانیه پایانی نشست سران عرب ، پایان فعالیتهای شهرکسازی اسرائیل به عنوان پیش شرط از سرگیری روند مذاکرات عنوان شد. سران عرب همچنین اعلام کردند که اقدامات غیرقانونی اسرائیل در قدس و سرزمین های اشغالی را در دادگاه لاهه، شورای حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل و کشورهای امضا کننده توافقنامه ژنو مطرح کنند.



دبیرکل اتحادیه عرب : همکاری و اهمیت قائل شدن برای تهران حقیقتی انکار ناپذیر است
1389/01/08

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران عرب در شهر سرت لیبی اعلام کرد ، تل آویو در میان کشورهای اسلامی منطقه هیچ جایگاهی ندارد.
به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا ) به نقل از پایگاه خبری " فلسطین الیوم " ، عمرو موسی خواستار تاسیس اتحادیه همسایگان عرب با حضور ایران و ترکیه بدون اسرائیل شد. وی حکومت اسرائیل را حکومتی فراتر از قانون دانست که برای قانون هیچ ارزشی قائل نیست.
عمرو موسی درباره نگرانی برخی از کشورهای عربی از ایران گفت ؛ محیط جغرافیایی ، پیوندهای فرهنگی و تاریخی ما را به ایران نزدیک می کند ، ما با ایرانی ها محورهای مشترک زیادی داریم که نمی توان آنها را نادیده گرفت و همکاری و اهمیت قائل شدن برای تهران حقیقتی انکار ناپذیر است.
دبیرکل اتحادیه عرب همچنین خاطرنشان کرد ، اسرائیل در میان ما جایگاهی ندارد زیرا حکومتی فراتر از قانون است و کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت نمی شناسد و به هویت اسلامی عربی در بیت المقدس احترام نمی گذارد.