۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

قدس و کافران حربی


اهانت اعضای کنیست اسراییل به مسجد الاقصی
1389/01/04

سه تن از اعضای کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قصد دارند امروز (چهارشنبه) وارد صحن مسجد الاقصی شوند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از مرکز رسانه ای بین المللی خاورمیانه (IMEMC) "اوری آریل"، "میکائیل بن آری" و "آریه الداد" از اعضای حزب راستگرای اتحاد ملی رژیم صهیونیستی گفتند امروز وارد صحن مسجد الاقصی در بیت المقدس خواهند شد.

آنها گفتند که این سفر در اعتراض به لغو مراسم یهودی در صحن و اطراف مسجد الاقصی صورت می گیرد.

آنها مدعی شدند که شرق بیت المقدس بخشی از "پایتخت اسراییل" است و برای همیشه به عنوان بخش اسراییلی باقی خواهد ماند.

رژیم صهیونیستی همچنان به ساخت شهرک و یهودی سازی قدس ادامه می دهد و بیت المقدس را پایتخت خود می داند.


سرویس بین الملل ـ دبيركل جامعه كشورهاي عربي سرانجام به اين نتيجه رسيد كه همكاري با رژيم صهيونيستي راه به جاجي نخواهد برد و كشورهاي عربي بايد تنها به قدس و رهايي آن ازصهيونيست ها بياينديشند.

به گزارش "تابناک" و به نقل از "القدس العربی"، عمروموسي پيش از سفر به ليبي براي شركت در كنفرانس سران عرب در طرابلس به خبرنگاران گفت : اكنون همه سران عرب برخورد اسرائيل با قدس و جامعه عرب را بخوبي درك مي كنند و اين نشست در واقع تبادل نظر سران براي چگونگي برخورد با دشمني هاي دوست گونه اسرائيل است.

وي تاكيد كرد : تجاوزات اسرائيل و تحقيرهاي اين گروه از اين پس نخواهد توانست ما را فريب دهد و ما را منفعل كند.
این گزارش می افزاید، عمروموسي تاكيد كرد : هيج فایده اي از صحبت و مذاكره و تماس با نتانياهو حاصل نمي شود و اعراب نيز هيچگاه از قدس دست برنخواهند داشت و مي توانم بگويم به نشست طرابلس اميد زيادي داريم.

در همين راستا علامه محمد حسين فضل الله مرجع شيعيان لبنان خواهان نشست هاي جهاني شيعيان و اهل سنت براي پيدا كردن راه حل جهاني براي آزادي قدس شريف و جلوگيري از تخريب و اشغال اماكن مقدس مسلمانان توسط رژيم صهيونيستي شد.

وي خواهان آمدن ملل مسلمان در صحنه شده و اعلام كرد اكنون نيروهاي علمي و تكنولوژي اين اجازه را مي دهد كه همچون يد واحده عليه اسرائيل قيام نموده و قدس شريف را از اشغال كافران حربي رها سازيم.

"القدس العربي" در بايان اين گزارش مي نويسد: اين تحركات در واقع پاسخ تجاوزات اسرائيل در هفته هاي اخير به اماكن مقدس مسلمانان است.