۱۳۸۹ فروردین ۶, جمعه

یک گروه لهستانی موسوم به "اروپا برای آینده" با استفاده از پوسترهای تبلیغاتی سوئیس که علیه مناره طراحی شده بود به ساخت بزرگترین مسجد در پایتخت لهستان اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اکسپاتیکا، در این پوسترها که در بخشهای مختلفی از شهر ورشو نصب شده و پرچم لهستان جایگزین پرچم سوئیس شده است کلمات آن علیه ساخت مسجد نوشته شده است.
سوئیس طی همه‌پرسی ماه نوامبر خود به ممنوعیت ساخت مناره‌های جدید برای مساجد رأی داد، اقدامی که با اتهام اسلام‌هراسی در سرتاسر جهان مورد انتقاد قرار گرفت.

این پوسترهای نژاد پرستانه خواستار برگزاری تظاهراتی در محل ساخت مسجد و مرکز فرهنگی شهر ورشو شده که در حال ساخت قرار دارد.

این گروه متعصب در درخواستی از شهردار ورشو خواستند ساخت این مسجد را متوقف کند.

سمیر اسماعیل رئیس انجمن مسلمانان لهستان گفت: این مسجد یک مسجد کلاسیک نیست، بلکه مرکز فرهنگی خواهد بود که درهای آن به روی مسلمان و غیر مسلمان باز است. در این مرکز فرهنگی اسلامی کلاسهای زبان عربی و لهستانی برای کودکان دیپلماتها برگزار می‌شود.

این مرکز اسلامی علاوه بر محوطه نمازخانه از یک کتابخانه، اتاق چندرسانه‌ای، گالری هنی، رستورن و فروشگاه تشکیل می‌شود.

90 درصد جمعیت لهستان را کاتولیکها تشکیل داده‌اند . تعداد مسلمانان لهستان بین 35 تا 40 هزار نفر تخمین زده می‌شود که حدود11 تا 13 هزار نفر آنها در شهر ورشو پایتخت لهستان زندگی می‌کنند.
در لهستان چهار مسجد وجود دارند که یکی از آنها در پایتخت است و در سال 1993 ساخته شده است.

مسجد جدید مسلمانان ورشو قرار است از ظرفیت 10 هزار نفری برخوردار باشد و یک مناره 18 متری نیز برای آن ساخته شود. پیش از این در پایتخت لهستان تنها یک مسجد کوچک قرار داشت که این مسجد ظرفیت 100 نفری داشت

___________________

کاتولیک ها با اینکه اسلام و اصول آن را نمی پذیرند و مخصوصا پیامبری حضرت محمد و پیامبر بودن صرف حضرت مسیح را نمی پذیرند(معتقدند عیسی مسیح پسر خداست و معتقدند که تثلیث یعنی پدر پسر و روح القدس یک سه تایی مرموز است ) بااینحال فرقه جنگ افروزی نیستند واین گروه به جرات می توانم بگویم از همان معرفت "تثلیثی " کاتولیک ها هم بی بهره است و احتمالا یک گروه کاملا ضد دین به مفهوم واقعی کلمه می باشد . برای من تصور یک شخص کاتولیک که مقابل مسجد من بایستد تا مزاحم رفت و آمد من یا ساخت و ساز آن شود تقریبا غیر ممکن است و این رفتار من را بیشتر یاد صهیونیست ها می اندازد.

و خوب است به این مورد توجه کنیم که صهیونیست ها علی رغم اینکه ادعای تاسیس دولت یهود را می کنند ولی در اصل ضد دین هستند ، صهیونیست ها یهودی هم نیستند و در بحث با صهیونیست ها به این جا رسیده ام که حتی به خود حضرت موسی هم ممکن است ناسزا بگویند (مرام عجیب)

این پست هم خارج از موضوع فلسطین بود ولی برای من اهمیت داشت امیدوارم عذر من قبول باشد.